Orsa Grönklitt erbjuder både alpin- och längdskidåkning i nära anslutning till varandra.

Orsa Grönklitts bokningsläge ser bra ut inför vintern - en spännande säsong väntar!

Orsa Grönklitt är glada att meddela att bokningsläget inför den kommande vintersäsongen ser mer än lovande ut. Med en historia som sträcker sig tillbaka till 60-talet har Orsa Grönklitt en särskild plats i hjärtat hos alla vinterälskare.

Johan Sares, VD för Orsa Grönklitt, delar sin entusiasm:

”Vi står inför en oerhört lovande vintersäsong här på Orsa Grönklitt. Vi har sett en enorm efterfrågan från våra gäster som längtar efter att återigen njuta av den underbara svenska vintern.”

Orsa Grönklitt har till störst del förmedlat boende. Varje säsong sammanställer Orsa Grönklitt boendeperioder från stugägare, vilket leder upp till det årliga vintersläppet, en dag som präglas av hög aktivitet i bokningskanalerna.

"Traditionellt sett har vårt vintersläpp varit ett datum som våra gäster längtat efter varje år. I år hade vi släppet cirka en månad tidigare än vanligt, och responsen var positiv och vi hade redan på den dagen ett starkt förbokningsläge. Under dessa månader har vi misstänkt att vårt starka bokningsläge inför vintern hade lite avspegling av att vi tidigarelagt vintersläppet, men bokningarna fortsätter att strömma in och bokningsläget har inte planat ut, utan tvärtom, det har förstärkts.” Säger Johan Sares.

Orsa Grönklitt är nu övertygade om att den kommande vintersäsongen kommer att bli en av de bästa någonsin. Destination är känd för sin längdskidåkning, men erbjuder mycket mer än bara skidåkning. Med alpina nedfarter i alla svårhetsgrader och ett stort aktivitetsutbud med bland annat ledarledda barnaktiviteter, hundspann, middagsturer med häst och släde, skotersafari och ett toppmodernt gym, finns det något för alla åldrar och intressen.

”Vi har likt som våra kollegor i branschen märkt en ökning av danska besökare i år, och vi är mycket glada över detta. Vi har alltid haft en viss andel danskar hos oss, trots att vi inte tidigare har genomfört stora marknadsinsatser riktade mot Danmark. I år har vi dock valt att göra både lite egna insatser och även i samarbete med en marknadsbyrå, vilket har visat sig vara framgångsrikt. Det här är förhoppningsvist bara början, och vi ser fram emot att välkomna ännu fler gäster från Danmark och även andra länder.”

Men Orsa Grönklitt ser inte bara en ökning av danskar, utan även agentbokningar från andra länder har ökat.

"Vi ser positivt på vårt samarbete med våra utländska agenter. Vi har en lång historia av att arbeta tillsammans med olika partners och har byggt upp starka relationer över åren. Våra utländska gäster är entusiastiska över att besöka oss året om och vi ser fram emot att fortsätta att erbjuda dem en oförglömlig upplevelse." Säger Tina Frost, ansvarig för Travel Trade och OTA på Orsa Grönklitt.

Orsa Grönklitt är inte bara en plats för vintersport, utan även en plats där familjer kan skapa minnen tillsammans och uppleva den fantastiska naturen i Dalarna.