Craft Ski Marathon tar åter igen plats i Orsa Grönklitt!

Craft Ski Marathon tar åter igen plats i Orsa Grönklitt!

Orsa Grönklitt, en av Sveriges främsta destinationer för vintersport och längdskidåkning, är stolta över att återigen vara värd för vinterns Craft Ski Marathon, som äger rum den 14 januari. Craft Ski Marathon är inte bara en av de mest populära längdloppen i Sverige utan också ett av det officiella seedningsloppen för det ikoniska Vasaloppet.

Arrangemanget är det första av sex lopp i den svenska långloppscupen, 157XCC Originals. Deltävlingarna är kvalitetssäkrade för att ge dig som deltagare en så bra upplevelse i spåret som möjligt.

Craft Ski Marathon i Orsa Grönklitt är en bra start på tävlingssäsongen och en utmärkt möjlighet för dem som planerar att delta i Vasaloppet att se hur de står sig mot konkurrenterna och förbättra sin seedning. Huvuddistansen är 42 km, men det finns också en 21 km lång bana för dem som föredrar en kortare utmaning och som vill seeda sig till Tjejvasan. Bansträckningen tar deltagarna genom ett härligt vinterlandskap med vägar, myrar och skogspartier vilket gör loppet till en mångsidig och spännande upplevelse för skidåkare på alla nivåer.

Martin Holmstrand, evenemangsansvarig, är glad över det långvariga samarbetet med Orsa Grönklitt och betonar att destinationen är en perfekt plats för Craft Ski Marathon.
"Orsa Grönklitt är en idealisk destination som uppskattas av våra deltagare. Det är snösäkert, erbjuder en hög kvalitet på spåren, otroligt kunnig personal och en geografisk närhet till flera större städer. Vi är väldigt glada över att samarbeta med Orsa Grönklitt för att göra Craft Ski Marathon till en härlig upplevelse för alla deltagare," säger Holmstrand.

Längdcentrum i Orsa Grönklitt finns redo att stötta deltagarna med vallningshjälp och skidlektioner inför tävlingen, vilket gör det möjligt för alla att optimera sin prestation. Som ett officiellt vasaloppscenter är Orsa Grönklitt även den perfekta destinationen för träning inför Vasaloppet.