Sista delen i trilogin om Povel Ramel

Sven Angleflod är tillbaka med den tredje och sista hyllningen av Povel Ramel: En baron III. Välkommen att boka recensionsbiljett och/eller intervju i samband med denna humoristiska soppteater.

Med ord och toner utforskar Sven Angleflod ordkonstnären Povel Ramels underfundiga och lekfulla visor med dess kluriga och halsbrytande texter.

Musiken är inspelad av Håkan Berghe (piano), Niclas Lindblom (bas) och Joakim Sandén (slagverk).

SPELDATUM: Norrköping, Stora teatern (Café Gycklaren) 5 april kl. 12.00 (SLUTSÅLD)
Linköping, Stora teatern (övre foajén) 6 april och 18 maj kl. 12.00 (SLUTSÅLDA)
PRESSBILDER: Högupplösta bilder finns för nedladdning på ostgotateatern.se/press
INFORMATION & RECENSIONSBILJETTER:

OM SVEN ANGLEFLOD
Sven Angleflod är utbildad vid Statens Scenskola i Göteborg och Calle Flygare Teaterskola i Stockholm. Han har bland annat varit verksam på GöteborgsOperan och i tv-program som Rena rama Rolf och Hem till byn samt i Van Veeteren-filmerna.

På Östgötateatern har vi bland annat kunnat se honom i rollerna som Jean i Fröken Julie, Kurt i Dödsdansen, Vicomte de Valmont i Farliga förbindelser och Rolf Swedenhielm Jr i Swedenhielms. På senare år har han till exempel medverkat i Kungens rosor, Bröllopsresan och La Cage aux Folles. Han är just nu aktuell som August i Farmor och vår herre.

Välkommen till DIN TEATER! Vår repertoar består av svensk och utländsk dramatik, nyskrivna verk och klassiker. Vi är också kända för våra musikaler och nycirkus. Östgötateatern är Sveriges största regionteater med vackra teaterhus i både Linköping och Norrköping, samt turnerande verksamhet. Till Östgötateatern hör också ung scen/öst, som har i uppdrag att spela barn- och ungdomsteater. Östgötateatern en del av Scenkonstbolaget i Östergötland AB