Grundare av Dooify går till Osynlig

Den digitala produktutvecklingsbyrån Osynlig växer och förstärker teamet i Stockholm med entreprenören och designern Carl Svahnström. Carl ligger bland annat bakom delningstjänsten Dooify som vann pitchtävlingen UberPITCH 2016. Vi är nu väldigt glada att Carl har valt att bli en del av Osynlig-familjen efter många år som entreprenör och egenföretagare.

Calle har en lång bakgrund som entreprenör och designer och kommer närmast från sitt eget bolag UXfabriken. Efter att ha lärt känna teamet och kulturen kändes flytten till Osynlig självklar.

Osynlig har en prestigelös och entreprenöriell syn på UX och design, som är väl grundad i tydlig nytta för kunden. Det gjorde mig nyfiken, säger Calle.

I rollen som UX-designer på Osynlig kommer Calle att vara en viktig spelare i Osynligs utveckling mot att bli ännu starkare i sitt erbjudande; att hjälpa sina kunder att bli ännu bättre på produktutveckling och innovation med användarna i fokus.

- Vi är väldigt glada att Carl har valt att bli en del av Osynlig-familjen. Vi är otroligt varsamma i vår tillväxt och det här känns helt rätt. Med sin mix av stark designkompetens och entreprenörskap kommer Carl av spela en viktig strategisk roll i Osynligs framtida utveckling, säger Linus Lennstrand, VD på Osynlig.

Fun fact om Carl: Han är besatt av tid och använder timer minst 5 gånger om dagen!

• Ny media

• rekrytering