Osynlig på pallen i Årets Byrå - Bästa Arbetsgivare 2020

UX-byrån Osynlig var en av tre nominerade till priset Bästa Arbetsgivare 2020, kategori 7-25 Mkr, som delades ut på Årets Byrå-galan på torsdagskvällen den 20 februari. Specialpriset delades ut för att uppmärksamma arbetsgivare som gör ett extra bra arbete för att skapa ett hållbart arbetsliv för sina anställda. Nominerade byråer har fått högst betyg när medarbetarna själva fått betygsätta sin arbetsgivare.

– Vi är otroligt glada över att vara en av de nominerade till Bästa Arbetsgivare. Vi är stolta över vår kultur på Osynlig. Vi ställer upp för varandra, alla kan lita på att kollegorna finns där och backar upp när det behövs. För oss som jobbar med produktutveckling och innovation är det avgörande. För att ligga i framkant måste man våga och för att ha mod att våga måste man vara trygg, säger Linda Maresch Bergström, COO och chef för Osynligs kontor i Sundsvall.

Priset Bästa Arbetsgivare delades ut av Regi i samarbete med fackförbundet DIK och tidningen Resumé. Priset undersöker medarbetarnöjdheten hos Sveriges byråer och har delats upp i två kategorier; en kategori för de som omsätter mer än sju, men mindre än 25 Mkr per år och en kategori för byråer som omsätter mer än 25 Mkr. Nominerade byråer fick högst betyg i en medarbetarundersökning med frågor om bland annat samarbetsklimat, arbetsbelastning, inflytande och engagemang.

– En av mina absolut viktigaste uppgifter som VD är att se till att alla i teamet trivs, mår bra och får utvecklas på jobbet. Det är avgörande att alla känner att de är delaktiga och kan påverka - vi bygger Osynlig tillsammans. Utmärkelsen är absolut en indikation på att det vi gör fungerar, men vi lutar oss inte tillbaka efter det här. Att vara en bra arbetsplats kräver kontinuerligt arbete och vi följer upp hur det går varje vecka. Vi kommer att fortsätter jobba aktivt med kultur, trivsel och att utveckla alla våra kollegor, säger Linus Lennstrand, VD på Osynlig.