Ottobocks produktportfölj utökas med Leckeys modulära sittsystem

I samband med hjälpmedelsmässan Leva & Fungera den 14 april 2015 presenterar vi stolt en spännande utökning av vår produktportfölj i Sverige och Finland – det irländska företaget Leckeys modulära sittsystem.

Ett bra sittande och en kontrollerad positionering är en förutsättning för ett aktivt liv. Vi kan nu erbjuda en komplett portfölj med flertalet lösningskombinationer med fokus på detta. Lösningarna innefattar allt ifrån tryckavlastande dyna och ett modulärt sittsystem till en individuellt formgjuten sits med stödytor från huvud till fot.

Leckeys olika sittsystem har utvecklats utifrån ett terapeutiskt perspektiv. Systemen baseras på djupgående kliniska forskningsstudier av ledande universitet där omfattande tester har gjorts tillsammans med terapeuter, brukare och även deras familjer. Den här typen av samarbeten är fortlöpande och en viktig del i ett ständigt förbättringsarbete. Det är också på det här sättet som man har lyckats skapa pålitliga, hållbara, beprövade och högkvalitativa produkter som blivit kända världen över.

I vår monter på Leva & Fungera den 14-16 april presenterar vi fyra modulära sittsystem med olika alternativ på underreden:

• Squiggles - sittsystemet för de yngre barnen från ca 1-5 år
  • Mygo - efterföljaren som finns i två storlekar från ca 3-10 och 8-14 år
  • KIT - från ca 12 år till vuxen
  • Everyday Activity Seat - från ca 1-18 år

De tre första systemen är utvecklade för barn och vuxna med svår sittproblematik medan Everyday Activity Seat i första hand är tillverkat för måttlig sittproblematik.

Sveriges mest köpta sulky, Kimba Neo, kommer också att ha en framstående roll under mässan. Den här gången inte bara för att det är en förträfflig sulky utan även för att visa hur underredet är kompatibelt och funktionellt med Leckeys modulära sittsystem.

Vi ser fram emot att träffa er på Nordens största hjälpmedelsmässa Leva & Fungera den 14-16 april. Varmt välkommen till monter C02:46!

Läs mer på:

www.ottobock.se