OutSystems introducerar nya uppgraderingar

OutSystems, den ledande leverantören av utvecklingsplattormar för Low Code, kan nu meddela att deras ledande utvecklingsmiljö berikades med hela sex större uppgraderingar under det fjärde kvartalet 2017.

OutSystems har adderat en bred flora av nya och innovativa funktioner till sitt utvecklingsverktyg, något som ytterligare förenklar och snabbar på framtagandet av företagsmjukvara. Den senaste innovationen är en helt ny stilredigerare som byggts in i den visuella utvecklingsmiljön, vilket minskar utvecklingstiden för användargränssnitt markant.

”vår utvecklarcommunity har växt med över 60 procent det senaste halvåret,” säger Mário Araújo, Head of Developer Relations på OutSystems. “Vi ser community som en förlängd del av vårt eget team och vi jobbar som besatta för att hitta nya sätt att göra deras jobb enklare. Varje gång vi släpper en ny funktion som förenklar utveckling och minskar tidsåtgången är det för att hjälpa de matt bli ännu mer produktiva. Det bästa av allt är att vi hjälper de matt leverera värdefulla lösningar för deras företag.”

De sex nya släppen visar hur dedikerade OutSystems är för att hjälpa den växande användningen av Low Code. OutSystems erbjuder redan nu anpassningsbara mallar och komponenter för appar för att utvecklare utan expertis inom visuell design snabbt kan skapa vackra användarupplevelser genom enkel drag and drop. Den nya stilredigeraren låter såväl utvecklare som UX-experter att ytterligare anpassa upplevelsen utan något behov av CSS-kodande, vilket halverar tiden det tar att förfina användarupplevelsen.

”Att skapa unika och eleganta användarupplevelser hjälper organisationer att differentiera sina lösningar och vinna nya kunder,” säger João Grazina, Front-End Product Manager på OutSystems. ”CSS är en utmaning för många utvecklare och det krävs erfarenhet och specialkunskap för att både hålla sig till bästa praxis och för att hantera komplexiteten med multipla webbläsare och enheter. De kunskaperna är svåra att hitta och vi har nu gjort det extremt enkelt och visuellt för alla, utan att behöva kunna CSS.”

”Våra konsulter jobbar med att hjälpa organisationer modernisera sin verksamhet, så vi drar nytta av OutSystems snabbhet för att göra prototyper av nya digitala lösningar i vårt innovationsteam,” säger Chad Hahn, partner på Optimity Advisors som är en global konsultbyrå. ”Vi omfamnar metodik som Lean UX, Design Thinking och Google Design Sprints för att snabbt iterera nya lösningar för företagen. Varje funktion som låter oss jobba snabbare innebär att vi får feedback snabbare, lär oss mer om lösningen och slutligen låter oss leverera den bästa möjliga lösningen till våra kunder.”

Företag och organisationer kämpar fortfarande med behovet att vara snabbfotade och det kommer fortsätta vara ett fokusområde under 2018. I Forresters novemberrapport för applikationsutveckling, Predictions 2018: New Technologies Propel Software Development, konstaterar de följande: ”Resan mot modern utvecklarpraxis fortsätter. DevOps och agila processer möjliggör en stadig leverans av mjukvara som hjälper företag att kommunicera med kunderna bättre. Genom att eliminera onödigt material, leverera i mindre delar och ta tillvara på feedback från kunder länkar dessa moderna utvecklarprocesser samman mjukvaruutveckling med affärsvärdet.”