Oxyma Innovations grundare nominerade till Årets företagare i Solna

Varje år, med början 2002, utses Årets företagare i Solna. Bakom priset står Företagarna i Solna, Handelskammaren och Solna stad. I år är Oxyma Innovations grundare Johan Norelius och Ulf Linn nominerade till priset.

Affärsidén bakom Oxyma Innovation är att levererar tjänster för "affärsfokuserad Produktutveckling" genom hela produktutvecklingsprocessen, till företag som saluför fysiska produkter. Företaget utvecklar kundernas idéer till lönsamma produkter genom en kombination av lednings- och utförandekompetens. Hos Oxyma finns erfarna produktutvecklingsstrateger, projektledare, industridesigners och mekanikkonstruktörer.

Årets Företagare har delats ut i drygt 20 år på lokal och regional nivå. Sedan 2007 koras även Årets Företagare i Sverige. Priset ges till en företagare som visat prov på att var extra kreativ och företagsam, och som fungerar som en inspirationskälla och förebild för andra företagare.

De nominerade företagarna ska vara:

• En god förebild och en engagerad företagare.
  • Nytänkande vad gäller miljöfrågor, produkter eller distributionslösningar.
  • Tillväxtskapande i ekonomiska termer och/eller i antal anställda

Nu har jurygruppen för Årets företagare i Solna utsett tre finalister; Kjell-Ove Moss, Grönlunds trafikskola, Mikael Windefalk, Windefalk Ventilation AB och Johan Norelius VD och Ulf Linn vVD, Oxyma Innovation.
Utnämning och prisutdelning för Årets företagare i Solna 2007 kommer att ske i samband med Frukostbrickan, en träff för Solnas företagare, den 21 november 2008.

• Företagsinformation

• affärsstrategi