Cavalier lanserar steviasötad och rättvisemärkt choklad

Cavalier är en Belgisk chokladtillverkare med lång erfarenhet av hälsosam choklad. Chokladtillverkaren framställer choklad utan tillsatt socker. Cavalier utökar nu sitt sockerfria sortiment och satsar på en helt ny kollektion, sötad med extraktet från växten Stevia.
Cavalier Stevia kompletterar ett tidigare populärt utbud med nya smaker och är fullproppade med antidioxanter och vitaminer.

Stevia är en växt som har sitt ursprung i Sydamerika där bladen har använts i hundratals år för att ge sötma åt bland annat te. Steviabladen innehåller glykosider som är ungefär 300 gånger sötare än socker och ger en naturlig sötma helt utan kalorier eller bieffekter.

P & P Choklad import som är svensk agentur för Cavalier, är det första företaget på den svenska marknaden som lanserar choklad sötad med det omtalade och EU-godkända extraktet från steviaplantan – och som dessutom är Fairtrade märkt.

– Det har varit en lång process att tillsammans med Cavalier ta fram det här sortimentet, och vi kunde inte vara nöjdare med resultatet. Det är choklad inte bara för hälsomedvetna människor, utan även för alla som uppskattar en god chokladbit, menar Eva Peter.

I nya kollektionen Cavalier Stevia har man två olika linjer. En som går under namnet Healthy; och innehåller vit-, mjölk- och mörk choklad med antidioxanter, vitaminer och omega3. Den andra linjen är Light; och innehåller fyra olika chokladbars med olika smaker och fyllningar. Gemensam nämnare förutom Stevia är det låga fettinnehållet.

Cavalier är ett populärt varumärke bland hälsomedvetna chokladconnaisseurer. Chokladen tillverkas med omsorg och utan konserveringsmedel, färgämnen eller andra artificiella tillsatser.

För pressbilder hänvisar vi till www.popchoklad.se samt förfrågning per e-mail till Johanna Pettersson Erkers.

• Mat

• P&P Choklad
  • Sockerfri choklad
  • stevia
  • fairtrade
  • hälsomedveten
  • choklad
  • belgisk choklad
  • rättvisemärkt

P&P Choklad Import AB startades 1986 av VD:n Eva Peter och har idag kunder över hela Sverige. Företaget förser bland annat ICA, Hemköp, Coop Konsum, Axfood, Martin Olsson samt välsorterade matbutiker med kvaliétschoklad från Belgien, Italien och Frankrike.

Presskontakt:
Johanna Pettersson Erkers, 08-710 68 20 / 0708 88 64 68 / johanna@popchoklad.se