Godare jul med Belgiska praliner!

I år vill P&P införa nya och fina jultraditioner till julbordet. Vi tycker väldigt mycket om det klassiska, men vi svenskar är samtidigt väldigt trendkänsliga och tycker om att unna oss lite lyxigare livsmedel till julbordet. Den klassiska asken med julchoklad behöver nödvändigtvis inte komma i samma förpackning varje år.

P&P är ett importföretag som satsar på kvalitétschoklad från länder med lång historia av chokladconnoisseurer. Bland dessa finner ni Belgien, Frankrike och Italien.

Detta år har vi bland annat designat en hård kartongask, Red Passion, med juligt, rött motiv och med hela 70 handplockade praliner i pappersformar. Den som är ute efter en mindre ask att ge bort, kanske istället uppskattar Trinity. En vacker inslagen kub, med rött sidenband och tre lager handplockade praliner i pappersformar. Designen är svensk och pralinerna belgiska, en kombination som blivit väldigt uppskattad.

Chokladasken Red Passion har en mängd olika smaker och utseenden, allt ifrån mörk choklad fylld med rosa jordgubbsmousse till klassiska ganachefyllningar. I Trinity har vi satsat på olika former av de klassiska pralinerna.

Rekommenderat utpris: Red Passion 1000g 339 kronor, Trinity 150g 69 kronor.

För pressbilder hänvisar vi till www.popchoklad.se samt förfrågning per e-mail till Johanna Pettersson Erkers.

• Mat

• choklad
  • jul
  • julchoklad
  • belgisk choklad
  • praliner
  • julask

P&P Choklad Import AB startades 1986 av VD Eva Peter och P&P har idag kunder över hela Sverige. Våra produkter finns bland annat på ICA, Hemköp, Coop Konsum samt välsorterade choklad- och delikatessbutiker.

Presskontakt:
Johanna Pettersson Erkers, 08-710 68 20 / 0708 88 64 68 / johanna@popchoklad.se