Gör någon glad – posta choklad!

Chocopost är en unik produkt som redan tagit omvärlden med storm och blev nyligen nominerad till ”Årets present 2009” av internationella GA (Gift Association). Själva produkten är en brittisk uppfinning medan chokladpralinerna kommer från Belgien.
Resultatet är en innovativ och lyxig produkt med högklassig choklad från den anrika chokladproducenten Bouchard.

En present svår att motstå, lätt att skicka och lika uppskattad av stora som små.

- Idag kan man skicka chokladaskar till nära och kära via chokladogram på Internet. Chocopost förenklar det och ger det en personligare prägel då man själv kan skriva en hälsning inuti. Samtidigt blir det blir betydligt billigare genom att man köper produkten direkt i butik och därmed slipper höga frakt- och hanteringskostnader, menar Eva Peter.

Chokladasken har en mängd olika motiv och innehåller 16 lyxiga belgiska chokladpraliner. Hälsningskortet är i asken, liksom ett adressfält och självhäftande flikar. Allt som behövs är frimärke och en postlåda.

Chocopost finns med flera olika motiv och kollektioner och finns att köpa på välsorterade matbutiker samt konfektyr- och tobaksbutiker. Chocopost lanseras i Sverige under september och oktober månad. Rekommenderat utpris är ca 75 kronor plus porto.

För pressbilder hänvisar vi till www.chocopost.se eller www.popchoklad.se samt förfrågning per e-mail.

• Nya produkter, tjänster

• choklad
  • konfektyr
  • present
  • paket
  • mors dag
  • chocopost

P&P Choklad Import AB startades 1986 av VD:n Eva Peter och har idag kunder över hela Sverige. Företaget förser bland annat ICA, Hemköp, Coop Konsum, Axfood, Martin Olsson samt välsorterade matbutiker med kvaliétschoklad från Belgien, Italien och Frankrike.

Presskontakt:
Johanna Pettersson, 08-710 68 20 / 0708 88 64 68 / johanna@popchoklad.se