Court1 går samman med Padel United

2021-11-11

Court1 i Nacka blir en del av Padel United. Därmed stärker Padel United sin position som Stockholms största padelaktör.
– Att bli en del av Padel United skapar nya möjligheter och en stark grund för fortsatt utveckling, säger Johan Hjelmgren, medgrundare, Court1.

Court1 har, förutom sin befintliga premiumanläggning, även ytterligare två anläggningar i Nacka med planerad öppning runt årsskiftet 2021/2022.

– Affären bygger på att vi delar synen på sportens framtid och att vi brinner för att skapa bättre upplevelser för alla padelälskare i Stockholm, säger Niklas Harging, vd, Padel United.

Court1 har sedan starten 2017 fokuserat på att skapa en familjär klubb där spelarna stått i fokus med en träningsverksamhet både för barn och vuxna.

– En högkvalitativ totalupplevelse helt enkelt, med padelspel, padelträning och självklart också socialt umgänge. Med vår nya hall ”Prästkragen” som öppnar i december och ”Annexet” som öppnar till våren tar vi nästa steg för att skapa ett unikt erbjudande med totalt 20 banor för våra medlemmar och spelare, säger Johan Hjelmgren.

I och med sammanslagningen med Court1 har Padel United cirka 30 padelanläggningar i Sverige med runt 200 banor. Padel United har också anläggningar i Storbritannien, Finland, Norge samt Spanien.

Om Padel United
Padel United grundades 2018 av bröderna Markus och Rikard Hellqvist. Under 2021 slog sig Padel United samman med Padelverket, Padel Crew och Padel Center. Padel United är även verksamt i England, Spanien, Finland och Norge. Padel United har en tydlig målsättning att padel ska tillgängliggöras för alla under parollen Sveriges största padelhjärta.

Om Court1
Court1 Padel Club startades 2016 med visionen att skapa en klubb där man vill sporta och umgås i trevliga miljöer med personal som fokuserar på kunden. En hemtrevlig och familjär mötesplats där besökarna trivs och får en högkvalitativ totalupplevelse. Med sin nya hall ”Prästkragen” som öppnar i december och ”Annexet” som öppnar i vår uppgår antalet banor till cirka 20.

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Harging, Padel United: 076-536 48 01, niklas.harging@padelunited.se
Johan Hjelmgren, Court1: 073-971 72 65,