Padel Royal blir nu en del av Padel United

Padel Royal går samman med Padel United

Padel Royale ansluter sig till Padel United. Därmed befäster Padel United sin position som Stockholms klart största padelaktör.
– Vi har fått ett otroligt gott och professionellt intryck av Padel United,
den i särklass bästa partnern för oss i padel-Sverige, säger Niklas Frisk, medgrundare till Padel Royale.

I och med sammanslagningen med Padel Royale i Bromma tar Padel United ytterligare ett steg närmare sitt mål att göra padeln mer folklig och inkluderande med en satsning på högkvalitativa anläggningar och ett konkurrenskraftigt kunderbjudande.

– Padel Royales premiumanläggning blir en viktig tillgång för Padel United, både genom sin geografiska placering i Bromma samt med dess högkvalitativa verksamhet, säger Niklas Harging, vd, Padel United.

Niklas Frisk, Padel Royale:

– Vi ska fortsätta vara en lokal, nära och familjär mötesplats samtidigt som vi ska dra nytta av Padel Uniteds erfarenhet och organisation. Jag känner mig både glad och stolt över att vara med på Padel Uniteds resa framåt.

I och med sammanslagningen med Padel Royale har Padel United cirka 30 padelanläggningar i Sverige med runt 200 banor. Padel United har också anläggningar i Storbritannien, Finland, Norge samt Spanien.

Om Padel United

Padel United grundades 2018 av bröderna Markus och Rikard Hellqvist. Under 2021 slog sig Padel United samman med Padelverket, Padel Crew och Padel Center. Padel United är även verksamt i England, Spanien, Finland och Norge. Padel United har en tydlig målsättning att padel ska tillgängliggöras för alla under parollen Sveriges största padelhjärta.

Om Padel Royale

Padel Royal grundades av Niklas Frisk, Richard Leckne samt Mats Flyberg och öppnade Bromma-hallen under hösten 2021. Padel Royale etablerade sig direkt som en stark koncepthall där det ”extraordinära är det ordinära”, vilket visat sig vara en succé från dag ett.

För mer information, vänligen kontakta:

Niklas Harging, Padel United: 076-5364801, niklas.harging@padelunited.se
Niklas Frisk, Padel Royal: 070-6375734, niklas.frisk@maleributiken.se

Sveriges största padelhjärta

Vi tycker att Padel är världens bästa sport. Inte bara för att den är kul och väldigt social. Vi älskar padel för att alla kan spela det. Ung som gammal och oavsett om det är första gången du spelar eller om du redan är på väg mot Sverigeeliten. Idag är dock tillgängligheten inte tillräcklig och alla som vill, kan inte spela padel. Därför öppnar vi upp nya hallar över hela Sverige. Och resan har bara börjat. Vi tänker inte sluta förrän allas hjärtan slår för padel.

Padel United
Johannesfredsvägen 12, 3tr