Gå direkt till innehåll
Padel United och Padel Crew går samman – delar visionen om att tillgängliggöra sporten för alla

Pressmeddelande -

Padel United växer rekordsnabbt och redan en vecka efter sammanslagningen med Padelverket, går nu padelaktören samman med Padel Crew för att skapa Nordens bästa padelupplevelse. Efter sammanslagningen består verksamheten inom kort av 21 hallar och 261 banor totalt och blir därmed en av Sveriges största padelaktörer. Samgåendet är ytterligare ett kliv i riktningen att göra padel inkluderande och skapa förutsättningar för alla som vill spela padel, att ha möjlighet till det.

Padel Uniteds ambitiösa tillväxtplaner manifesteras nu i ytterligare ett padelförvärv på kort tid. Visionen handlar om att tillgängliggöra sporten för fler, med målet att göra padel i Sverige folkligt och inkluderande. Kim Olsson och Andreas Lilja, grundare till Padel Crew, kommer att fortsätta att vara aktiva i bolaget och som ägare i koncernen. Kim Olsson om samgåendet:

– Jag är övertygad om att vi tillsammans kan ta verksamheten till nästa nivå och fortsätta ligga i framkant och driva utvecklingen av sporten. Vi är väldigt stolta över Padel Crew och därför måna om att våra anläggningar ska fortsätta ge våra padelspelare den bästa upplevelsen även i framtiden. Vi, liksom Padel United, brinner genuint för att etablera padel som folksport och det känns extra bra att gå samman med en aktör som delar våra värderingar.

Padel United grundades av bröderna Markus och Rikard Hellqvist våren 2020 och har under kort tid etablerat flertalet hallar och banor runt om i Sverige. Verksamheten är nu en av Sveriges största och finns i Västerhaninge, Rosersberg, Stockholmsmässan, Älvsjö, Spånga, Botkyrka och i Bäckebol, Göteborg. I och med sammanslagningen av Padel Crews verksamhet ingår nu även banor i Malmö, Landskrona, Ängelholm, Falkenberg samt Helsingborg.

Markus Hellqvist kommenterar sammanslagningen:

– Padel Crew har gjort en imponerande resa och det talas oerhört gott om anläggningarna över hela Sverige. Vi har följt Padel Crew under en längre tid och är därför väldigt glada över detta samgående. Deras starka engagemang och erfarenhet kommer vara ovärderligt för oss i vår resa framåt. Under devisen ”Sveriges största Padelhjärta” har vi bestämt oss för att bredda padeln och göra den till en fantastisk upplevelse för alla.

Om Padel Crew

Padel Crew bildades 2014 och med anläggningar i Helsingborg, Malmö, Landskrona, Ängelholm samt inom kort i Falkenberg, har Padel Crew etablerat sig som en av de största och mest välrenommerade aktörerna på svenska padelkartan. Under devisen ”Padel Crew have more fun” har drivkraften varit att kombinera riktigt fina förutsättningar för bra padel med att skapa en trivsam stämning i hallarna. Med gott om utrymme mellan banorna och rejäl takhöjd har många av Sveriges bästa utövare valt att bedriva sin träning på Padel Crew. Dessutom var bolaget tidiga med sin satsning på Padel Crew Academy, en ungdomsverksamhet som fostrat många av Sveriges absolut mest lovande talanger.

Om Padel United

Padel United grundades av bröderna Markus och Rikard Hellqvist våren 2020 och nyligen gick bolaget samman med Padelverket, en annan stark aktör i Stockholm. Det finns en tydlig målsättning att padel ska tillgängliggöras för alla och att hallarnas kvalitet ska förbättras samt att utveckla seriespelet vidare. Majoriteten av verksamheten bedrivs i Stockholm men Padel United har också etablerat sig i Göteborg. I dagsläget driver Padel United över 13 hallar och 154 banor. I och med samgåendet med Padel Crew växer koncernen och inom kort kommer ha 21 hallar och 261 banor.

För mer information, vänligen kontakta:

Markus Hellkvist, Padel United: 070-7282814

Kim Olsson, Padel Crew: 070-6125352

Sveriges största padelhjärta

Vi tycker att Padel är världens bästa sport. Inte bara för att den är kul och väldigt social. Vi älskar padel för att alla kan spela det. Ung som gammal och oavsett om det är första gången du spelar eller om du redan är på väg mot Sverigeeliten. Idag är dock tillgängligheten inte tillräcklig och alla som vill, kan inte spela padel. Därför öppnar vi upp nya hallar över hela Sverige. Och resan har bara börjat. Vi tänker inte sluta förrän allas hjärtan slår för padel.

Padel United
Johannesfredsvägen 12, 3tr