TranbärsLycka - höstens bäriga brödnyhet från Pågen

TranbärsLycka - höstens bäriga brödnyhet från Pågen

Lagom till de första krispiga höstmorgnarna kommer Pågen med en ny spännande smakupplevelse till frukostbordet. TranbärsLycka är ett färskt bröd med en frisk, bärig smak av tranbär.

TranbärsLycka är bakat på svenskodlat fullkornsdurumvetemjöl och strösslat med havreflingor på toppen. Det passar till frukostmackan likaväl som till den matigare lunchsmörgåsen eller mellanmålet.

- TranbärsLycka är ett härligt luftigt njutningsbröd där den friska, söta smaken av tranbär möter den nötiga karaktären av klippt råg och solrosfrön, säger Jenny-Ann Sundelöf, chef för Product Management på Pågen.

Spännande smak och textur

Tranbär är en helt ny ingrediens som nu adderas till Pågens sortiment och Jenny-Ann Sundelöf förklarar valet.

-Vi ser tydligt att många konsumenter efterfrågar bröd med frukt, bär och fröer. De friska tranbären har en spännande smak och textur och man hittar dem ofta i bröd från hantverksbagerier. Med TranbärsLycka vill vi göra den smakupplevelsen tillgänglig för brödälskare över hela landet.

TranbärsLycka är ett så kallat strängbröd, liksom Pågens favoriter LingonGrova, GottGräddat och Guldkorn. Strängbröd bakas precis som det låter i långa strängar som sedan kapas i lagom bitar. Fördelen är att man får färre skalkar och därmed minskar svinnet.

TranbärsLycka finns i butik från v 36 och en förpackning väger 480 g.

Berith Apelgren, Informations- och hållbarhetschef
berith.apelgren@pagen.se eller på tel 040-672 81 07

Pågen är Sveriges ledande bageri inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor, korv- och hamburgerbröd som är naturligt goda. Vi är ett familjeföretag vars bagartradition började redan 1878 och idag bakar vi ca 60 olika produkter. Vi omsätter 3,4 miljarder SEK och har drygt 1400 medarbetare som bakar med kärlek. Läs mer på www.pagen.se