Papyrus utökar sin verksamhet i Norge

Nu utvecklar Papyrus, genom affärsområdet Papyrus Supplies, sin verksamhet ytterligare och förvärvar det norska företaget Arto Emballasje AS. Arto Emballasje kommer att fortsätta under eget namn, men blir ett viktigt komplement till Papyrus Supplies satsning i Norge och Europa.

– Papyrus Supplies har en tydlig strategi för att vara marknadsledande på industri- och emballagesidan i Norden. Förvärvet av Arto Emballasje ligger helt i linje med detta. Vi är mycket stolta över att ha förvärvat en så professionell emballageleverantör i Norge, säger Kjell Ove Jonsson, ny Senior Vice President för affärsområdet Papyrus Supplies.

Förvärvet är det tredje Papyrus har gjort i Norden det senaste året. De två andra är Städgrossisten i Stockholm och Städcentralen i Göteborg. Arto Emballasje förvärvas av Papyrus norska bolag Papyrus Norge AS. Bent Ove Amundsen, VD på Arto Emballasje AS, ser uppköpet som en chans att utveckla företaget.

– Vi är glada för att kunna vidareutveckla Arto Emballasje AS tillsammans med en så stor internationell aktör som Papyrus Supplies, säger Bent Ove Amundsen, VD på Arto Emballasje.

– Vi utökar vårt sortiment och förbättrar vår produktutveckling och drift, vilket kommer att ge ännu bättre lösningar för våra kunder och stärka vår redan solida position på marknaden.

Bent Ove Amundsen kommer att fortsätta att leda Arto Emballasje, men nu som en del av Papyrus Supplies. Arto Emballasje är ett framgångsrikt företag med inriktning mot partihandel med industriförnödenheter och emballage.

För mer information:

Kjell Ove Jonsson
Senior Vice President för affärsområdet Papyrus Supplies
Tel: +46 105172944
E-post: kjell-ove.jonsson@papyrus.com

Bent Ove Amundsen
VD, Arto Emballasje AS
Tel: + 47 90571530,
E-post: BeAm@arto.no

• Industri, tillverkning

• emballage
  • förpackning
  • arto emballasje
  • norge
  • förvärv
  • bent ove amundssen
  • kjell ove jonsson
  • förpackningsindustri

Papyrus, med en omsättning på EUR 1 896 miljoner euro 2010, är en ledande europeisk grossist inompapper, förpackning och städmaterial. Bolaget är för närvarande verksamt i 22 länder i Europa och har cirka 2 700 anställda. Papyrus servar mer än 65 000 kunder genom att tillhandahålla produkter och tjänster som ökar effektiviteten och bidrar till ett mer framgångsrikt företag. Med en lång tradition och hög kvalitetsnivå, har Papyrus åtagit sig att ligga i framkant genom att erbjuda kvalitetsprodukter, hög servicenivå och pålitliga logistiklösningar. Papyrus Huvudkontoret ligger i Göteborg, Sverige.