Två nomineringar i Clean Bright Awards för Papyrus Supplies

Clean Bright Awards lyfter fram förebilder i städ- och servicebranschen. I år är Papyrus Supplies nominerade i två kategorier. Årets hederspris och Årets framtidslöfte. På CLEAN Service & Supply den 24 oktober avslöjas vinnarna.

Papyrus Supplies är nominerade i kategorin Årets framtidslöfte med Felix Westerlin på StädgrossImporten och i Årets hederspris med Bengt Gunnarsson på Städcentralen.

– Det är oerhört roligt och visar på bredden i vår organisation. Bengt Gunnarsson, som är en legend i branschen, är nominerad för att han i många år har lagt ner tid och omsorg och ett enormt engagemang på att lyfta städbranschens anseende, medan Felix Westerlin med ungdomlig energi brinner för att hjälpa sina kunder att hitta optimala lösningar, säger Mattias Ivarsson, Skandinavisk Affärsområdeschef Offentlig Sektor & Service på Papyrus Supplies.

Bengt Gunnarsson brinner för städbranschen. I sin motivering slår juryn fast att Bengt med hårt arbete har lyft branschens renommé och även ”lyckats med den enastående framgången att få EU-bidrag till utbildning av städpersonal och arbetsledning” och med detta har ”stärkt både företagets och personalens konkurrenskraft på Göteborgsmarknaden”.

Felix Westerlin, 20 år, har jobbat med kundsupport hos StädgrossImporten i 16 månader och har enligt juryn visat en djup förståelse för städarens och städorganisationens vardag. Han har ”på ett begåvat sätt tagit till sig vad som är viktigt för att skapa de bästa lösningarna, vare sig det gäller ergonomi, ekonomi eller städresultat” och är en eldsjäl, som det behövs fler av i branschen.

Både StädgrossImporten och Städcentralen är bolag som ägs av Papyrus Supplies.

Clean Bright Awards 2012 delas ut i sex priskategorier: Årets framtidslöfte, Årets Skalman, Årets glansföretag, Årets hederspris, Årets arbetsledare och Årets vardagshjälte – en kategori där Papyrus Supplies och StädgrossImporten är kategoripartners. Vilka som blir årets vinnare i Clean Bright Awards avslöjas på CLEAN Service & Supply på Stockholmsmässan den 24 oktober.

Kontakt:
Mattias Ivarsson
Skandinavisk Affärsområdeschef Offentlig Sektor & Service
Direkt: +46 1051 729 45
Mobil: +46 725 124122
mattias.ivarsson@papyrus.com
www.papyrus.com

• Industri, tillverkning

• emballage
  • förpackning
  • städ
  • service

Papyrus Supplies
Papyrus Supplies är Skandinaviens marknadsledande grossist av förbrukningsvaror. Med ett brett sortiment, pålitliga leveranser, stort miljöengagemang och välutvecklad e-handel underlättar Papyrus Supplies vardagen för företag och organisationer inom både privat och offentlig sektor.

Papyrus Supplies är en del av Papyrus. Papyrus, med en nettoomsättning på 1 897 MEUR år 2010, är en av Europas ledande grossister inom papper och förbrukningsvaror. I Skandinavien har bolaget 470 anställda och omsätter 270 MEUR. Huvudkontoret ligger i Mölndal.