Paradiset uppgraderar styrelsen med Lisa Farrar och Sofia Falk

Matvarukedjan Paradiset har rekryterat Lisa Farrar och Sofia Falk till sin styrelse inför nästa steg i bolagets utveckling när näthandeln lanseras inom kort.

Lisa Farrar är en av Sveriges ledande personer inom digitala tjänster. Hon arbetar idag som CDO (Chief Digital Officer) på Petter Stordalens Nordic Choice Hotels och VD för hotellkedjans digitala dotterbolag eberry. Lisa Farrar har en lång bakgrund inom den digitala världen och har bland annat varit VD för Mr Jet och Skandinavienchef för Groupon.

Vi lanserar vår näthandel inom kort och Lisas gedigna kompetens i den digitala världen är guld värd för oss”, säger Johannes Cullberg, grundare och VD för Paradiset.

Sofia Falk är expert på jämställdhetsfrågor, före detta underrättelseofficer och grundare av We Are The StoryDoers. Hon hjälper flera av Sveriges största företag att bli bättre på att tänka jämlikhet vilket både ökar lönsamheten och stärker varumärket.

69% av våra nya delägare är kvinnor vilket är unikt och fantastiskt. Jag vill att Paradiset ska vara en förebild inom alla frågor som rör jämlikhet där är Sofia med sin unika expertis och nätverk en fantastisk tillgång”, säger Johannes Cullberg.

• styrelse
  • småskaligt
  • paradiset matmarknad
  • paradiset
  • naturligt
  • matmarknad
  • johannes cullberg
  • hållbart
  • ekologiskt
  • eko

Kort om Paradiset:

Paradiset är en ny matvarukedja som är störst i Skandinavien på naturliga och ekologiska produkter. Butikerna erbjuder ett fullt sortiment av livsmedel samt hälso- och skönhetsartiklar, fria från onödiga och skadliga tillsatser.

Paradiset grundades år 2015 och i januari 2017 öppnar kedjan sin tredje butik i Stockholm. Samtliga matbutiker erbjuder en delikatessdisk med hemlagad mat, där stor del av maten lagas med råvaror som är skadade eller vars utgångsdatum är nära, allt för att minska matsvinnet. För att sprida kunskap om mat, hälsa och hållbarhet arrangerar Paradiset kontinuerligt utbildningar och föreläsningar.

Läs mer på: www.paradiset.com

Alexander Elling