Barnkalasfestivalen spelas torsdag, fredag och lördag under Karlskrona Skärgårdsfest på Barnens Ö, Stumholmen!

BARNKALASFESTIVALEN KOMMER TILL KARLSKRONA SKÄRGÅRDSFEST! UPPLEV HELA FAMILJENS FAVORITER PÅ BARNENS Ö. FRI ENTRÈ!

Stumholmen förvandlas även i år till barnens festival-ö där vi får sjunga med ‘Pettson & Findus’, dansa loss med ‘Mamma Mu & Kråkan’, vandra in i den förtrollade mumindalen med ‘Mumin, My & Havet’, förbluffas av trollkarlen ‘Daniel Kane’ och sjung med ‘Elsa från Frost’ i en show fylld med musik från barnfilmsklassiker.

Barnkalasfestivalen är ett turnerande showkoncept för hela familjen där alla får dansa, sjunga och leka med några av barnens absoluta favoritkaraktärer. Efter varje show får barn och föräldrar träffa karaktärerna för att kramas, ta bilder, busa och trolla!

Barnkalasfestivalens shower spelas under torsdagen, fredagen och lördagen under Karlskrona Skärgårdsfest som pågår den 1-6 augusti. Komplett program och hålltider för respektive show presenteras längre fram.

Mamma Mu & Kråkan
En minishow där barnen kan sjunga och dansa till “Veckovisan”, “Vipp på rumpan affärn” och andra klassiska sånger från serien.

Sjung med Pettsson & Findus
En familjeföreställning där hela familjen får vara med och sjunga och skratta åt Pettsson & Findus alla tokerier.

Mumin, My & Havet
Mumintrollet älskar havet, precis som alla i Muminfamiljen. Mest av allt i världen älskar Mumintrollet sin mamma och familj. Det finns inga problem som Muminmamma inte kan lösa. Och när Muminpappan kommer på en bra orsak att bege sig ut på äventyr är Mumintrollet inte sen att följa efter.

Trolla med Daniel Kane
Daniel Kane är en magiker och illusionist av den nya generationen. Som finalist i Talang och med modern visuell magi i form av eld, papegojor och tankeläsning så tilltalar hans show hela familjen.

Annika Herlitz från FROST sjunger tecknade filmklassiker
Den svenska rösten från ledmotivet i filmsuccén Frost tillhör musikalartisten Annika Herrlitz. I flera år har hon fyllt torg och festivaler runtom i Sverige med hennes omåttligt populära show fylld av musik från filmklassiker för barn.

Mamma Mu & Kråkan, Pettsson & Findus, Mumin, My & Havet, Daniel Kane och Annika Herrlitz är en del av det ambulerande turnépaketet Barnkalasfestivalen , som arrangeras med stöd från Kulturrådet.