Royal Republic klara till Skärgårdsfesten 2022

Royal Republic klara till Skärgårdsfesten 2022

Karlskronas egen rockstjärna Adam Grahn kliver upp på scen med sitt band Royal Republic och levererar en konsert vi sent kommer att glömma. Bandet kan numera titulera sig som en av Sveriges största musikexporter och ett av Sveriges största rockband. Torsdagen den 28 juli är scenen deras.

Rockbandet Royal Republic bildades i Malmö 2007 och visste redan efter sitt första gig tillsammans att detta var början på något stort. Från debutalbumet som släpptes år 2010 har bandet växt och brutit både svensk och internationell mark. Numera kan de titulera sig som en av Sveriges främsta rockband och musikexporter. Med energiska låtar, vassa kostymer och starka personligheter är det inte konstigt att de fått ett så starkt fäste på den svenska musikscenen.

Deras musikstil är en blandning av garagerock och poprock, men med senaste albumsläppet ”Club Majesty” blandar de även in lite härlig discorock. 2021 släppte bandet låten “Back from the dead” och är mer taggade och spelsugna än någonsin.

Sångaren Adam Grahn beskriver bandet och deras musik så här:

”We’re, like, nerds. And we always tried to hide it a little bit. It was always a case of ‘this isn’t rock and roll’, and we were like ‘yeah, but we can sing four-part harmonies, and we can do all these things that your average guitar rock band may not be able to pull off. So what are we so afraid of? Let’s buy those fucking golden sequin jackets and get bouncy!”

Den 28 juli kommer Royal Republic till Karlskrona Skärgårdsfest.

Släppta artister hittills är Tomas Ledin, The Ark, Molly Sandén, Victor Leksell, Jill Johnson, ADAAM, Melissa Horn, Scotts.

Karlskrona Skärgårdsfest projektleds av Paraply på uppdrag av Karlskrona kommun.

För mer information kontakta:

Robin Åkerman, Karlskrona Skärgårdsfest

robin@paraplyproduktion.se