Konstnären Mårten Fischer tillsammans med verken som auktioneras ut.

Välgörenhets­auktion "Drömmarnas stad"

Paraply och Tryckcentrum erbjuder nu en unik möjlighet att införskaffa en, två eller varför inte tre limiterade konstverk som tidigare bara funnits i ett exemplar vardera på The Pot i Karlskrona. Pengarna som auktionen inbringar kommer oavkortat att tillfalla initiativet “Värmekaminer till Ukraina”.

Om auktionen

Auktionen pågår via Tradera till kl 12:00, 12:05 respektive 12:10 den 23/12 2022. Köparen/köparna hämtar själv konstverken hos Paraply. Leverans i Karlskrona eller närområdet kan lösas.

Länk till auktionen: paraply.se/auktion

Vad går pengarna till?

Auktionen sker till förmån för Karlskrona Stadsbudskårs & Björkholmens Byalags initiativ “Värmekaminer till Ukraina”. Pengarna går oavkortat till värmeljus, matpaket och värmekaminer. Tillsammans kan vi få fler att våga drömma om en bättre framtid.

"Playing with Ferry"

Drömmarnas stad. Allt påverkas och styrs av något men det är inte alltid uppenbart av vad. Anta rollen som kapten på din egen skuta och navigera med lust och inspiration genom livet.

"Bridge to Trossö"

Drömmarnas stad. Nya perspektiv ger oväntade lösningar. Med lust och glädje antar vi utmaningar som verkar omöjliga och en imaginär bro binder samman våra visioner med verkligheten.

"Karlskrona in the Sky"

Drömmarnas stad. En plats full av möjligheter på en resa i det okända. Vi beger oss mot outforskade områden med nya utmaningar och låter inte yttre hot eller osäkerhet påverka oss i vår strävan.