Etab i Västerås blir ny distributör och ett Parker Pneumatic Technology Center

Parker Hannifin utökar nu kretsen av distributörer med Etab Industriautomation i Västerås.
Etab grundades redan 1968 och arbetar förutom med pneumatik också med hydraulik och linjärteknik. Till specialiteterna hör bland annat pressar och gruvutrustning, knappast överraskande med den tunga industrin som dominerande uppdragsgivare.

– Inriktningen mot verkstad faller sig ganska naturligt med tanke på vårt läge i landet, men nuförtiden jobbar vi i många branscher över nästan hela Sverige, berättar Peter Carlsson som är ägare och VD för Etab. Han har stora förväntningar på det fördjupade samarbetet med Parker:

– Vi har jobbat med Parker-produkter i många år, inte minst när det gäller kopplingar och slangar. I den nya rollen som distributör och Pneumatic Tehnology Center får vi nu tillgång till ett betydligt bredare produktsortiment, som kommer att göra det lättare för oss att ta fram optimala lösningar för våra kunder. Det finns många godbitar i Parkers program och jag ser fram emot en spännande resa tillsammans, avslutar Peter Carlsson.

– Det känns glädjande att välkomna ännu en seriöst satsande partner i Parker-familjen. Etab har en hög kompetens som systembyggare och som Pneumatic Technology Center blir de ett bra stöd även för våra mindre distributörer, säger Tomas Jönsson, försäljningschef på Parker Hannifin AB.