PartGroups nya tillskott, John Sandström, börjar som eftermarknadschef i september.

Möt vår nya eftermarknadschef!

Vi hälsar John Sandström välkommen till oss på PartGroup. John börjar den 6e september som eftermarknadschef och har som uppgift att ansvara för bästa möjliga eftermarknad för samtliga bolag inom PartGroup. En viktig uppgift där kompetens och personlighet är viktiga komponenter i arbetet för nöjda kunder och medarbetare.

Vad gjorde dig intresserad av att börja på PartGroup?
- Känner PartGroup sedan länge, och när jag såg att de sökte en eftermarknadschef tände jag till direkt. Vilken intressant jobb!

Vad har du gjort tidigare?
- Närmast kommer jag från ett engagemang som Vd och delägare i Polarfönster i 5 år, där några av mina huvuduppgifter var just personal och eftermarknad. Erfarenheter som kommer väl till pass nu. Produkt- och processutveckling låg också på mitt bord, så utveckling är något som jag brinner för. Jag har även jobbat som konsult med affärsutveckling i privata företag - även det erfarenheter som kommer att kunna bidra till ökade affärer på eftermarknad.

Kan du berätta lite mera om dig själv?
- Jag är 57 år, bor i Luleå tillsammans med fru och två barn. På fritiden gillar jag att motionera och ett aktivt friluftsliv tillsammans med familjen. Snickra och renovera ute i stugan är också en stor del av fritiden.

Du börjar den 6e september hos oss, hur känns det?
- Jag längtar verkligen enormt att få börja jobba för detta högintressanta företag och kommer att göra allt för att vi tillsammans ska utvecklas och bli ännu bättre på eftermarknad.

Anders Byström, Marknadschef på PartGroup, har rekryterar John till detta uppdrag. Han är glad över rekryteringen och berättar vidare:
- Det känns verkligen bra att vi får in Johns rutinerade kraft och breda kompetens till oss. Vi vill verkligen bli ännu bättre på vår eftermarknad i samtliga bolag, och vet att John kan bli den perfekta ledaren att lyfta denna avdelning till en högre nivå tillsammans med våra duktiga medarbetare. Dessutom frigör detta mer tid för mig att kunna fokusera på affärsutveckling och bra affärer.

Vi hälsar John Sandström varmt välkommen till PartGroup.

PartGroup är en familjeägd företagsgrupp från Kalix med inriktning på industriellt byggande. Vi erbjuder byggentreprenörer och fastighetsbolag projektanpassade byggmoduler till bland annat hotell, vårdhem och bostadsfastigheter. If you can imagine it, we can make it.