På jobbmässan i Partille arena kan arbetssökande och arbetsgivare med rekryteringsbehov träffas och knyta nya kontakter.

Snart dags för jobbmässa i Partille arena

Den 28 februari fylls foajén i Partille arena av arbetsgivare i Göteborgsområdet och besökare som letar jobb. Runt trettiofem arbetsgivare med rekryteringsbehov kommer att finnas på plats och de söker allt från sommarvikarier till tillsvidareanställda inom yrken både med och utan krav på utbildning.

Förra årets jobbmässa i Partille arena blev en succé med mer än trettio arbetsgivare och 1700 arbetssökande besökare. Även i år är intresset från arbetsgivarna stort. Hittills har över fyrtio arbetsgivare anmält att de kommer att delta på mässan.

Både privata och offentliga aktörer

Förutom det privata näringslivet kommer också representanter från Partille och Härryda kommuner att vara på plats och erbjuda jobb inom bland annat skola, äldreomsorg, funktionshinderverksamhet och mycket mer.

Flera arrangörer

Jobbmässan samarrangeras av Arbetsförmedlingen, Företagarna och olika enheter i Partille kommun.

– Jobbmässan ger fantastiska möjligheter för dig som söker jobb att träffa arbetsgivare med behov av att rekrytera nya medarbetare. För deltagande arbetsgivare är mässan ett tillfälle att snabbt och smidigt hitta lämpliga kandidater att anställa. Helt enkelt en lysande mötesplats för att knyta kontakter men även för att kanske få upp ögonen för helt andra branscher, säger Stefan Hedström på Arbetsförmedlingen i Partille.