Per Bäckström

Per Bäckström slutar som kommundirektör

Per Bäckström kommer att sluta som kommundirektör i Partille kommun för att istället börja arbeta i Uddevalla kommun.

Per har varit kommundirektör i Partille i drygt fem år. Han avslutar sin anställning den 26 juni.

– Under sin tid som kommundirektör har Per gjort ett mycket fint arbete och bland annat medverkat till att ta fram en ny styrmodell, satt en ny organisation och arbetat med bolagsstyrningen. Han har dessutom, på ett tryggt och stabilt sett, lett kommunen genom pandemin och de utmaningar det inneburit. Jag vill rikta ett stort tack till Per för det arbete han gjort för Partille kommun, och samtidigt önska honom ett varmt lycka till i sitt nya uppdrag, säger Marith Hesse (M), kommunstyrelsens ordförande.

Frågan om rekrytering av ny kommundirektör kommer behandlas inom kort.

Ny roll i Uddevalla kommun

I Uddevalla kommun kommer Per tillträda en nyinrättad tjänst som projektchef stadsutveckling, vilket bland annat innebär ansvar för att leda och samordna kommunens stadsutvecklingsprojekt. Per är också föreslagen som ny VD för Uddevalla Utvecklings AB, som är moderbolag i Uddevalla kommunkoncernen.

– Jag vill rikta ett varmt tack till alla er som jag har haft förmånen att få arbeta tillsammans med under min tid här i Partille. Vi har mycket att vara stolta över och jag är glad att ha fått vara med på en del av den utvecklingsresa kommunen befinner sig på, säger Per Bäckström.

Vår vision är att Partille ska vara en plats där det är tryggt att bo och nära till allt – Mitt i det goda livet. Få mer information på Partille.se och följ gärna även Partille kommun på Facebook och LinkedIn för aktuella uppdateringar från våra verksamheter och om kommunen som arbetsgivare.

Marith Hesse, (M)

Ordförande Kommunstyrelsen i Partille 031-792 11 30