Ludvig Fredriksson

Patriam stärker upp och rekryterar en investment controller

Bostadsutvecklingsbolaget Patriam stärker sin organisation och rekryterar nu en investment controller. Ludvig Fredriksson kommer att spela en nyckelroll i Patriams utveckling.

– Vi drivs av en ambitiös målsättning och det känns mycket viktigt att kunna addera Ludvigs kompetens till vår organisation, säger Carina Ohlander, CFO på Patriam.

Patriam erbjuder unika och hållbara hem. Ett hem som du kan leva i och beröras av länge. Bolaget har precis färdigställt projekten på Gärdet och i Stocksund och fokuserar nu på nästa inflyttning som sker i februari 2018 i projektet på Karlaplan 2. Under 2018 planeras bland annat säljstart för Karlbergsvägen 77.

– Vi befinner oss i ett skede där det är extra viktigt att vi kanaliserar våra krafter på ett effektivt sätt. Ludvig Fredriksson stärker vår organisation ytterligare och bidrar med ny, värdefull kompetens för bolagets utveckling, säger Carina Ohlander.

Ludvig Fredriksson kommer senast från Cushman & Wakefield där han verkat som Associate inom Capital Markets. Dessförinnan har han bland annat arbetat på Strawberry Properties och Cowi Sverige som Business Controller.

På Patriam ska Ludvig Fredriksson i sin roll som investment controller vara drivande i processen med våra kommande projektinvesteringar. Ludvig kommer att ha stor möjlighet att påverka bolagets pågående utveckling.

– Jag söker alltid efter utmaningar. Patriams position på marknaden är unik och mycket intressant. Det blir spännande att få vara med att stärka bolagets position och samtidigt själv kunna växa professionellt, säger Ludvig Fredriksson.

Ludvig Fredriksson tillträder tjänsten 5 februari 2018.

Patriam är ett bostadsutvecklingsbolag som utvecklar exklusiva och hållbara hem för den moderna och medvetna människan, som väljer sitt boende med omsorg. Vår mångåriga kompetens inom bostadsbyggande och förståelse för människors behov gör att vi kan skapa attraktiva, genomtänkta hem och en trygg affär för våra kunder. Patriam ingår i Ebabkoncernen.