Nya portionspåsar för den goda smakens skull

Paulig Professional ändrar malningsgrad och förpackningsstorlek på sina portionspåsar
- allt för att ytterligare få fram de godaste smakerna i vårt kvalitetskaffe.

- I serien Paulig Professional och Paulig Special har vi sedan tidigare haft portionspåsar för en snabb och enkel servering av färskt och gott kaffe. Men den senaste tiden har vi arbetat med att säkerställa och tweaka smaken i dessa påsar, vilket resulterat i 4 nya portionspåsar för våra professionella kunder. Som exempel kan nämnas att vi valt att gå ner till 90 gram i Paulig Professional-serien. Detta ger mindre förbrukning av kaffe per kanna, samtidigt som den goda smaken behålls, säger Stefan Berzelius, Sales Manager Paulig Professional Sverige.

Portionspåsarna förändrade i malningsgrad och storlek – den goda smaken består.
Både Paulig Professional och Paulig Special innehar hög kvalitet och unika smaker.

Paulig Professional är en serie av 100 % Arabica från Colombia, Mexico och Centralamerika med smaker av rostad kakao och bär. Denna serie är certifierad med EU Eco och Fairtrade.

Tidigare Paulig Professional Medium och Professional Dark 125g har förpackats om till 90g med finare malningsgrad:
Paulig Professional Medium 44 x 90g. Nytt artnr: 410 57
Paulig Professional Dark 44 x 90g. Nytt artnr: 410 58

I Paulig Special har vi utöver Arabica adderat en del Robusta till blandningen och ursprunget är Brasilien, Colombia och Vietnam. Blandningarna är mjuka, välbalanserade med låg syrlighet och en hint av söt lakrits i den långa eftersmaken.

Tidigare Paulig Special Medium och Special Dark 125g har förpackats om till 100g och fått finare malningsgrad:

Paulig Special Medium 44 x 100g. Nytt artnr: 410 55
Paulig Special Dark Dark 44 x 100g,nytt artnr: 410 56

Vill du ha mer information om vårt kaffe eller rent av prova våra nya portionspåsar. Tveka då inte att kontakta våra säljare:http://www.pauligprofessional.com/se/kontakta-oss/horeca-sales/

Sedan början av 2014 erbjuder Paulig kaffelösningar utanför hemmet under namnet Paulig Professional. Vi hjälper våra kunder att skapa en framgångsrik kaffeverksamhet och erbjuder fullservicelösningar för njutbara kaffeupplevelser. Förutom vårt högkvalitativa kaffe erbjuder vi även maskiner, service, finansieringsavtal, koncept som säljfrämjande stöd och kaffeutbildningar. Allt för att du i din tur ska kunna erbjuda konsumenten en fantastisk kaffeupplevelse.

Paulig Professional finns i Finland, Sverige, Norge, Estland, Lettland och Litauen och har ca 200 anställda.

Therese Arvidsjö

Channel Marketing Manager 0767-22 39 20