Office Depot först i branschen att öppna Coffee Corner som utvecklats tillsammans med Paulig Professional

Office Depot har under en tid byggt om branschens största kontorsvarubutik i Stockholms innerstad och samtidigt utarbetat ett nytt koncept för att skapa nya mervärden för sina kunder.

Coffee Corner erbjuder en lugn plats alldeles intill T-baneuppgång Hötorget för den som vill slå sig ner och arbeta en stund över en god kopp kaffe. Paulig Professional har varit med och utvecklat ett kaffekoncept som blir ett mervärde för butikens kunder.

-Vi är stolta att vara först i branschen med detta unika koncept som tillför stort mervärde för våra kunder, säger Margareta Le Calvé, VD på Office Depot.

-Våra kunder får möjlighet att komma in till oss, jobba i en skön miljö med gratis WiFi och tillgång till gott kaffe, samtidigt som de kan handla och skriva ut material och få annan service, säger Patrik Humlerö Försäljningsdirektör Retail på Office Depot.

Kaffehörnan som är på 25 m² innehåller allt man behöver för att kunna genomföra ett möte eller jobba en stund. Perfekt för det mindre företaget eller om man vill mötas på en neutral plats.

- Vi är glada över att vi fått förtroendet att leverera kaffelösningen för detta koncept med kaffemaskin, kaffe och ingredienser. Behovet av att kunna mötas över en god kopp kaffe i en trevlig miljö eller få jobba ostört i några timmar är något som ökar. Med centralstationen i närheten är detta en möjlighet också för resande människor, säger Mikael Åsaborn, Account Manager på Paulig Professional.

Utbudet av Pauligs kaffe som serveras kan även köpas i butiken, både espressobönor och kaffebönor, allt för att man som kund ska kunna få något som passar sin personliga smak.

För mer information, vänligen kontakta:

Margareta Le Calvé, VD Office Depot
tel 076-720 10 75, epost margareta.lecalve@officedepot.com

För mer information om Office Depot:
www.officedepot.se

Mikael Åsaborn, Account Manager Paulig Professional
tel 070- 491 06 40, epost mikael.asaborn@paulig.com

För mer information om Paulig Professional:
www.pauligprofessional.se