Paulig Mundo - ett riktigt juste kaffe

Kaffedrickare blir alltmer ansvarstagande – de vill vara säkra på att kaffet de dricker producerats på ett ansvarsfullt sätt. Genom sin dubbelcertifiering för ansvarsfull produktion och Pauligs ihärdiga arbete med att agera ansvarsfullt erbjuder Paulig Mundo sinnesfrid till dessa kaffedrickare.

Paulig Mundo är en högkvalitativ och aromatisk kaffeblandning som rostas av ekologiskt odlade och handplockade Arabicabönor. Kaffebönorna kommer från Central- och Sydamerika, där de mognar på höga bergssluttningar. Bönornas mjuka och välbalanserade karaktär ger kaffet dess fylliga smak.

Detta härliga kaffe innehar rostningsgrad 3, är välbalanserat, rikt och fylligt med inslag av brunt socker.

Vi på Paulig Professional är glada över att kunna presentera detta ansvarsfulla kaffe som nyhet i vår portfölj. Paulig Mundo har både Fairtrade och ekologisk certifiering, så när du vill försäkra dig om att kaffet producerats på ett juste sätt för både människor och natur - är det Paulig Mundo du ska välja.

Ansvar från böna till kopp
Tack vare mer än 135 års erfarenhet vet vi på Paulig att kvalitet endast kommer till genom ansvarsfullt agerande. Som exempel utvecklar och väljer vi produkter där miljöpåverkan beaktas. Våra inköp styrs av gemensamma etiska principer som bland annat berör de mänskliga rättigheterna, arbetslivet och miljön. Vi slösar inte på naturresurser och genom International Coffee Partners driver vi projekt för att förbättra utkomsten och levnadsförhållandena för småbrukare som odlar kaffe. Vårt kafferosteri i Nordsjö i Finland ger inte upphov till något blandavfall och vi arbetar ständigt med att öka spårbarheten på vårt kaffe.I vårt sortiment finns både UTZ-certifierade och ekologiska Fairtradeprodukter och vårt sortiment utvecklas kontinuerligt.