Kvinnlig nyföretagare, har utvecklat leksak som filar ner hundens klor.

Nu blir vardagen enklare för hundägare. Susanne Damgren är hjärnan bakom företaget Pawfix, som skapades dec 2014. Susanne insåg att det saknades något på marknaden inom hundbranschen. I många år hade Susanne letat efter någon lösning som på ett enklare sätt kunde underlätta kloklippningen på hennes Jack Russel. Susanne satte igång med eget skapande för att få fram en produkt, resultatet blev en kombination av både hjärngympa och tassvård. En helt ny aktiveringsleksak som även filar ner klorna på hundar. Produktens namn blev "SpinTrim"

Tanken är att hundarna aktiveras mentalt fysiskt och samtidigt filar ner klorna. Det gör att det underlättar vardagen för hundägare, som på ett enkelt sätt kan ha koll på sin hunds klor.

Produkten "SpinTrim" är en aktiveringsleksak och klofil i ett! Den fungerar som så att man lägger godis från ovansidan, hunden krafsar på slippappret för att få tag på godiset.

En platta roterar när hunden försöker få ut godiset och samtidigt filas klorna.  Produkten "SpinTrim" har ett tåligt slippapper som likt en nagelfil filar hundens klor.

För mer information gå in på www.pawfix.se.

Eller  hör av er via mail / telefon.  susanne@pawfix.se 070-9187821

• Livsstil

Efter många års sökande efter en bra lösning, för att kunna klippa klorna på Susannes Jack Russel – Jack. Föddes idén fram och Susanne såg ett behov av en produkt som kunde fila ner klorna på hennes Jack Russel – Jack. Produkten skulle samtidigt vara en aktiveringsleksak, där hunden även får hjärngympa och samtidigt fila ner klorna. En design och prototyp togs fram med hjälp av Millcroft AB och den första nollserien kom ut i butik julen 2014. Webshopen öppnade i januari 2015.

Susanne Damgren

Presskontakt Ägare 070-9187821