PayEx utökar samarbetet med Färjestad BK

PayEx hanterar sedan tidigare betalning av biljetter och årskort till SHL-klubben Färjestad BK.

Under oktober lanserade klubben tillsammans med Ninetech en ny supportershop, där PayEx står bakom betalningslösningen.

PayEx har fått förtroendet att tillhandahålla alla betalsätt för Färjestads kunder, med möjlighet att kunna välja kortbetalning och faktura, i samband med köp online.

Den 3 november öppnade anmälan till Färjestad CCM Hockey Camp, där en nyhet för året är att deltagarna får möjlighet att dela upp betalningen av anmälningsavgiften via PayEx.

- Vi lanserar e-handel för att underlätta för våra supportrar och kunder. Samarbetet med PayEx har fungerat mycket bra och det ger oss möjlighet att erbjuda de betalningsmöjligheter som våra kunder efterfrågar när det gäller biljetter, souvenirer och evenemang. Att välja en helhetsleverantör gör att vi kan fokusera på vår kärnverksamhet, säger Mats Tågmark, marknadschef Färjestad BK.

- Vi är väldigt glada över förtroendet att få utöka vår leverans till Färjestad BK, säger Peter Nilsson, Area Manager Omni-Channel på PayEx. Vi har en stark förankring inom idrotten och det känns som ett fint betyg att vi får möjlighet att utveckla den befintliga affären med Färjestad.

Peter Nilsson, Area Manager Omni-Channel PayEx
peter.nilsson@payex.com