Pharma Consulting Group utser ny Senior Regulatory Advisor

Pharma Consulting Group (PCG) AB, ett svenskt kontraktsforskningsföretag inom klinisk prövning, har utsett Gunnar Danielsson, som ny Senior Regulatory Advisor. Danielsson tillträder tjänsten den 1 augusti.

Danielsson kommer att arbeta nära båda sidor av PCGs verksamheter – PCG Clinical Services och PCG Solutions.

Danielsson har mer än 25 års erfarenhet från området klinisk forskning inom läkemedelsindustrin. Under denna tid har han haft olika befattningar inom övervakning, projektledning och revision samt

genomförandet. Arbetet har genomförts både inom lokala marknadsbolag samt huvudkontor i Sverige, Storbritannien och USA.

Sedan 2003 har Danielsson arbetat som läkemedels- inspektör med betoning på GCP inspektion på Svenska Läkemedelsverket och har genomfört ett stort antal inspektioner i Sverige och internationellt.

Han har gett många presentationer inom GCP både nationellt och internationellt.