Pressmeddelande -

PCH Engineering lanserar ny IoT-lösning till tillståndsövervakning på Underhållsmässan i Göteborg 10-13 mars

PCH Engineering A / S (www.pch-engineering.dk) ställer ut på Europas största maskinunderhållsmässa, Underhåll 2020. Här lanserar PCH sin nya Internet of Things-lösning (IoT), som skapades baserat på Industry 4.0. Den nya tillståndsövervakningslösningen är den första i sitt slag som kombinerar realtidsvibrationsdata med molnbaserad datalagring.

Detta är en praktisk och kostnadseffektiv lösning för tillståndsövervakning för maskinägare och OEM:er som vill ha maskinsäkerhet på SIL-nivå samt IoT-funktionalitet.

PCH 1420 med IoT-modulen ger kontinuerligt data för realtidsoptimering av operationer, SIL2-säkerhetsövervakning, trenddata och frekvensspektra som kan användas för felsökning, tillståndsövervakning och underhållsplanering.

Dessa data kan användas ensamma eller integreras med andra data i ett lokalt SCADA-system, t.ex. via OPC UA, visualiserad i en webbläsare eller integrerad i en befintlig molnlösning. Data i molnet kan nås säkert från både mobil, surfplatta och dator och kan hämtas till andra system via REST-protokollet.

Efter några månaders drift har IoT-lösningen redan visat sitt värde på fabriksgolvet. Se hur lösningen förhindrade ett kritiskt haveri hos en av systemets första användare, och läs mer om lösningen här:

Möt PCH Engineering på monter B05:74 på Underhållsmässan i Göteborg 10-13 mars och hör hur den nya IoT-lösningen kan skydda din produktionsutrustning.