Det nya sättet att tidrapportera | PE Tidrapportering 2.0 med kalenderintegration

Nya tidrapporteringen från PE Accounting: en premiumupplevelse för konsultbolag

PE Accounting som är ledande inom ekonomi- och lönetjänster för Saas- och konsultbolag, lanserar idag sin senaste produkt: PE Tidrapportering 2.0. Produkten är utvecklad för- och i samarbete med ett tiotal konsultbolag och förväntas bli marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse för tjänstebolag.

– Våra kunder ska kunna erbjuda sina anställda en premiumupplevelse för hela “anställd”-upplevelsen. Tidrapportering är en viktig del av den upplevelsen och vi har satt det ambitiösa målet att skapa den bästa upplevelsen på marknaden, säger Daniel Saraste, Chief Product Officer på PE Accounting.

Nyckelfunktioner i nya tidrapporteringen:

Som en del i PE Accountings unika erbjudande till marknaden vill man med sina tjänster förenkla vardagen för företagare och automatisera det som går inom ekonomisk administration och lön. Med samma syfte har Tidrapportering 2.0 tagits fram. För att göra tidrapportering så enkelt som möjligt.

• Sömlöst integrerad med alla övriga administrativa processer så som kundfakturering, lön och redovisning i realtid.
  • Premium användarupplevelse: PE Tidrapportering erbjuder en modern, användarfokuserad och snabbarbetad design för en förstklassig användarupplevelse.
  • Unik kalenderintegration mot Outlook & Google Calendar: tidrapprortera direkt från kalendern förenklar arbetet och minskar risken för fel och bortglömd kundtid.
  • Rapportera debiterbar tid, internprojekt och frånvaro i samma vy och få överblick på dags-, vecko- och månadsnivå.

– Våra kunder får nu en unik integration till Outlook och Google Calendar som öppnar upp för ett helt nytt sätt att göra sin tidrapportering. All planering som man gör i sin kalender kan nu hämtas in rakt in i tidrapporteringen så att man inte behöver skriva in samma sak igen, berättar Daniel Saraste, Produktchef på PE Accounting.

Tidrapportering utvecklad tillsammans med konsultbolag

I samarbete med en testgrupp bestående av tio krävande konsultbolag har PE Accounting tillsammans med testgruppen utvecklat, testat och optimerat funktionaliteten och användarupplevelsen i nya PE Tidrapportering. Genom pilotprojekt under 2023 har produkten anpassats baserat på användarfeedback, vilket säkerställer att den möter konsultbranchens specifika krav och önskemål.

– Konsultbolag måste rapportera arbetad tid för att kunna fakturera kunder och betala ut löner men själva tidrapporterandet är ett “nödvändigt ont” som man vill göra med så lite tidsåtgång och friktion som möjligt. Därför har vi jobbat tillsammans med kunder som tidrapporterar i upp till 35 projekt per person och vecka, för att verkligen få till en design som gör jobbet smidigt och ger god överblick över lagd tid, säger Daniel Saraste, Chief Product Officer på PE Accounting.

Från och med den 29e november finns PE Tidrapportering 2.0 tillgänglig för alla nya och befintliga kunder. Här kan du läsa mer om marknadens bästa tidrapporteringsupplevelse!