PE Accounting växer med 25% - bokslut reviderat & klart i januari. “Visar kraften i vårt eget system”

PE Accounting som är ledande inom ekonomi- och lönetjänster för tjänstebolag har slutfört och reviderat sitt årsbokslut för hela koncernen redan i januari, 2024. En bedrift som speglar de direkta fördelarna med PE Accountings eget lön- och ekonomisystem, tillsammans med intern expertis inom ekonomi.

Den 31 januari i år blev årsredovisningen för PE Accounting reviderat och klart – en bedrift som understryker den avgörande rollen deras teknologi spelar i att driva effektivitet. Genom att nyttja sin egen plattform har företaget kraftigt reducerat behovet av manuellt arbete, samtidigt som man bibehållit noggrannhet och kontroll över sina finansiella processer.

– "Vi vill leva som vi lär. Genom vårt eget PE-system som möjliggör automatiserade processer och så kan vi också stänga böckerna för året väldigt snabbt. Det är lika roligt varje år när vår revisor säger: “detta är mitt första reviderade bokslut för året.” I tillägg är det värt att nämna att vi också är ett bolag som endast har en person som sköter ekonomi och lön, trots att vi passerat 200 personer”, – Pontus Björnsson, VD på PE Accounting.

PE når en tillväxt på 25%, 2023

Utöver att snabbt bli klara med årsbokslutet, rapporterar även PE Accounting positiva siffror för föregående år.

– “Vi är stolta och glada över det förtroende vi fått från kunder som gjort att vi för 2023 rapporterar en nettoomsättning på 178 MSEK vilket motsvarar en tillväxt på 25% mot 20% föregående år. De återkommande intäkterna utgör hela 96% av nettointäkterna. Liksom tidigare år är vår tillväxt helt självfinansierad samtidigt som vi fortsätter investera kraftigt i verksamheten. Resultat före skatt 2023 blev 1,7 MSEK mot 2,3 MSEK året innan”, säger Pontus Björnsson VD För PE Accounting.

PE Accounting ser optimistiskt på kommande år och på sitt erbjudande för tjänstebolag i Sverige:

– “Vi ser positivt på 2024. Vårt erbjudande är idealiskt för företag som söker flexibilitet i en osäker ekonomi, där vår förmåga att erbjuda realtidsöversikter av kostnader och intäkter skapar stort värde i beslutsfattande. I tider av ekonomisk osäkerhet, när kostnadseffektivisering är avgörande, står vårt erbjudande ut som särskilt värdefullt oavsett om företag vill skala upp eller ner”, säger Pontus Björnsson, VD på PE Accounting

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anna Stjärnpil,
CMO, PE Accounting
anna.stjarnpil@accounting.pe

PE Accounting är det enda ekonomi- och lönesystem i Sverige som lyckats samla bokföring, tid- och projektrapportering, koncern, fakturering, lön och utlägg i ett och samma system. Vi erbjuder en kombinerad ekonomitjänst där allt som rör ekonomi är samlat i samma ekosystem och där ett personligt team ekonomer sköter all ekonomisk administration för våra kunder.

Med marknadens mest automatiserade processer effektiviserar vi allt som rör ekonomi. Som en del i vårt erbjudande ingår också obegränsad rådgivning och support från auktoriserade redovisningskonsulter, allt till en fast månadskostnad.

PE Accounting grundades 2011 med en vision att förbättra och förenkla företags bokföring genom att automatisera varje möjlig process, minimera risker och göra det enklare för bolagsägare att ägna sig åt affärsnytta. Resultatet blev en unik kombination av automatiserande ekonomisystem och redovisningskonsulter. Med fokus på effektivitet och innovation har vi för närvarande över 2000 tjänstebolag som kunder och över 20 000 användare i vårt system.