Glacell bygger ny stor solcellsanläggning i Lund

Lambertsson Sverige AB har genom sitt varumärke Glacell fått ett nytt stort uppdrag vilket innefattar uppförande av 22 stycken solcellsanläggningar på fastigheter som ägs av Lunds Kommuns Fastighets AB, LKF, i Lund. Installationen kommer därmed att bli en av de största solelsanläggningarna installerade i ett bostadsområde.

Projektering är i full gång och hela anläggningen på 5500 kvadratmeter beräknas stå klar till semestern. Den totala installerade effekten kommer att bli cirka 800 kW och arbetet utförs på uppdrag av Kraftringen AB.

För ytterligare information kontakta: Ola Angel, Lambertsson Sverige AB, 0733-37 61 00

• #solenergi
  • #solceller
  • #glacell

Lambertsson Sverige AB är ett av Sveriges ledande företag inom uthyrning av maskiner och tillfällig el till bygg- och anläggningsindustrin. Vi utför tjänster inom trafikavstängning, elinstallation och genom Glacell även solenergi. Lambertsson Sverige ingår i Peabkoncernen.