Lambertsson växer i Göteborg

Rentalföretaget Lambertsson växer och öppnar sin tredje depå i centrala Göteborg. Läget blir något utöver det vanliga, strax intill ett av Trafikverkets nya och spännande infrastrukturprojekt.

Lambertsson som är ett av de större företagen på den svenska rentalmarknaden, fortsätter sin expansion i Sverige och öppnar ännu en depå i Göteborg. Läget är optimalt, på Falutorget 1 vid Gasklockan, alldeles intill E45 och det stora infrastrukturprojekt som Trafikverket är i full gång med. Ett projekt som ska resultera i en nedsänkning av E45 längs en sträcka på cirka 800 meter.

Lambertssons nya depå har ett komplett sortiment av maskiner och utrustning för uthyrning, el, trafikavstängningsmaterial och en rad olika tjänster. På plats finns en projektledare, en servicetekniker och en innesäljare som erbjuder goda råd när det gäller alla typer av projekt. Projektledare är Anders Jansson, som lämnat Skåne för Göteborg och ser fram emot att driva och utveckla depån.

– Det är en spännande utmaning att vara mitt i Göteborgs framtida infrastruktur, säger Anders Jansson. Det är inte bara nedsänkningen av E45 som vi ligger bra till för utan även övriga projekt såsom Olskroken, Marieholmsförbindelsen och inte minst kommande Västlänken.

För ytterligare information, kontakta: Ola Angel, Lambertsson Sverige AB, 0733-37 61 00

• Byggnadsindustrin, branschfrågor

• #rental
  • #lambertsson sverige

Lambertsson Sverige AB är ett av Sveriges ledande företag inom uthyrning av maskiner och tillfällig el till bygg- och anläggningsindustrin. Vi utför tjänster inom trafikavstängning, elinstallation och genom Glacell även solenergi. Lambertsson Sverige ingår i Peabkoncernen.