Nord Interactive flyttar in i Peak Innovation företagarcenter i Åre

Nord Interactive flyttar in i Peak Innovation företagarcenter i Åre

Genom ett unikt samarbete mellan AZETA fastigheter, Peak Innovation , Åre kommun och Åre Destination AB skapas ett kreativt center för nya företag på Årevägen 138. Nord Interactive är en digital reklambyrå som levererar spännande och nya lösningar genom digital teknik. Sedan starten 2009 har man hunnit med att arbeta åt kunder så som IKEA, Coca-Cola, Fjällräven, Toyota och Swedish Match. Nord utsågs till Årets IT-entreprenör i Jämtland 2011 och varit representerad på många internationella reklamtävlingar.

Det expansiva företaget har länge sökt efter lämpliga lokaler i Åre och funnit att Peak Innovation företagarcenter (tidigare VM-huset) är den rätta platsen i öppen miljö, nyrenoverade lokaler och spännande sällskap med andra kreativa företag i huset som ligger på gångavstånd till Åre torg. Nord lägger beslag på ca 15 arbetsplatser i huset.

- Skall bli roligt att dela kontor med Peak Innovation och alla andra nytänkare i huset säger Andreas Eriksson VD för Nord Interactive och en av hjärnorna bakom företagets lyckosamma utveckling.

I huset finns sedan tidigare ALDAB, Idea2innovation, Movin to fun, Fjällkonferens, Åre Bikes, Murman Arkitekter, Ekonomi Klara Papper och Åre Idag.

Även Dallas STHLM och ett antal underentreprenörer följer med till Årevägen 138.

Mer info:
Andreas Eriksson Nord Interactive 070-7448244
Lena Bjurström AZETA Fastigheter 08-52249200
Jan Andersson Peak Innovation 070-6012897

Satsningen Peak Innovation stimulerar forskning och affärsutveckling inom och mellan områdena turism, sport och friluftsliv, www.peakinnovation.se. Peak Innovation ingår i VINNOVAS program VINNVÄXT inom vilket tolv ledande tillväxtmiljöer finansieras.