Nomineringarna klara inför Årets Vikare 2013

Nu är nomineringsarbetet klart inför korandet av Årets Vikarie 2013 som sker den 23 januari. Totalt 34 av de 1 000 vikarier som under 2013 arbetat på skolor och förskolor genom skolbemanningsföretaget VRE Education har chansen att vinna årets utmärkelse, som delas ut för sjätte året i rad. Juryn som utser årets vinnare består av Karin Jordås, generalsekreterare på Mentor Sverige, Peder Hagen, VD på VRE Education samt Emma Hermansson, Personalansvarig vikarier & Utbildningsansvarig på VRE Education samt volontär på BRIS.

– Det finns så många duktiga vikarier som brinner för vad de gör och som får positiv respons av elever och personal på skolorna. Nu har vi i juryn ett svårt arbete framför oss och ser vi fram emot en rolig tillställning den 23 januari då vinnaren koras, säger Peder Hagen, VD VRE Education.

Utmärkelsen delas ut för sjätte året i rad och syftar till att höja statusen och belysa vikten av vikariens roll i skolan. Årets Vikare koras den 23 januari för inbjudna på Kungstensgatan 6 i Stockholm, kl. 18-21.

Nominerade till Årets Vikarie 2013 är:

Anna Philippi, 20 år, Hägersten
Sebastian Engström, 21 år, Stockholm
Susanna Hestréus, 20 år, Stockholm
Vera Kindgren, 22 år, Stockholm

Årets Vikare är en god förebild som uppvisar tydliga och varma ledaregenskaper, har nyfikenhet och engagemang. Det är en stabil person som vill vidga sina vyer, gillar människor och skapar relationer, är fast förankrad i en bra värdegrund och som inte bangar för utmaningar. Personal på skolor och förskolor samt anställda på VRE Education har kunnat nominera kandidater.