Nu söker vi Pensionärer i Ljungby, Markaryd och Älmhult

Pensionärspoolen startar nu upp verksamheten i dessa kommuner. Företaget söker nu 50 pensionärer som vill arbeta mot företag och privatpersoner.

Konceptet att hyra in en pensionär via Pensionärspoolen är redan stort i Sverige. Företaget har funnits i 10 år och är etablerat i stora delar av Sverige. Målgrupperna är både privatpersoner som vill ha hjälp med bland annat så kallade RUT och ROT tjänster, samt företag som vill ha extra resurser på ett lite mer flexibelt sätt.

-Vi är helt övertygade om att företagen i den här regionen kan växa mer, om de kan hyra in en erfaren pensionär när behoven är som störst, säger Hans Karlsson.

Privatpersoner är idag den största kundgruppen som Pensionärspoolen har. De så kallade ROT och RUT tjänsterna står för en stor del av verksamheten. Den typen av tjänster är även den som efterfrågas först. Företagsbemanning är dock något som växer mer och mer i Sverige hos Pensionärspoolen. Det kan vara allt från ekonomitjänster, vaktmästare, transporter till rena industriarbetare mm.
-Rekryteringen av pensionärer är det som är grunden i verksamheten, den kommer även avgöra vilken typ av arbeten som vi nu i starten kommer kunna utföra. I längden tror jag att vi kommer ha kompetens inom det mesta, säger Hans Karlsson.

Han har själv en stor erfarenhet av flera olika typer av arbeten, både som säljare, samt från industrin som tekniker, men även som företagsvärderare. I grunden har han även en del hantverkskunskaper.
-Hans Karlssons erfarenheter sen tidigare och sociala kunskaper tror vi kommer vara en stor styrka. Det kommer bli väldigt intressant att följa och stödja honom i hans verksamhet, säger Anders Eriksson, VD Pensionärspoolen i Sverige.

För samhället är det positivt samt nödvändigt att pensionärerna arbetar längre, vilket nu är bevisat genom den politiska överenskommelsen om höjd pensionsålder som nyss togs. Dels behöver vi fler som arbetar, men det är även en stor del pensionärer som går hemma idag och saknar det sociala som ett arbete kan medföra.

-Att få både ge dem en extra inkomst möjlighet men även ge dem det sociala värmer mitt hjärta, säger Hans Karlsson.

Hans Karlsson
Franchisetagare Ljungby, Markaryd, Älmhult
ljungby@pensionarspoolen.se

Anders Eriksson
VD, Pensionärspoolen i Sverige AB
anders@pensionarspoolen.se

Källa för mer information.

• Kronoberg