Lärarförmedlarna tilldelas högsta kreditbetyg: AAA

PRESSRELEASE 2012-03-28

Kreditbetyget AAA är den högsta möjliga kreditvärdigheten ett företag kan få. I år har Lärarförmedlarna tilldelats utmärkelsen för tredje året i rad. Endast tre procent av landets företag uppnår detta högsta omdöme.

AAA (Trippel-A) ratingen från AAA Soliditet AB har funnits sedan 1989 och är Sveriges mest välkända kreditratingsystem. I år tilldelas bemannings- och rekryteringsföretaget Lärarförmedlarna betyget för tredje gången. Utmärkelsen visar på att Lärarförmedlarna är ett välskött och stabilt företag.

Det krävs alltid litet extra för att få högsta värdering. Av Sveriges alla aktiebolag är det endast ett fåtal som har AAA - den högsta kreditratingen.

- AAA-betyget är ett glädjande kvitto på att vi arbetar på rätt sätt och gör nytta hos våra kunder berättar Lärarförmedlarnas VD Patricia Kimondo.

Bedömning av kreditvärdighet
Alla svenska företag värderas kontinuerligt när det gäller ekonomisk stabilitet och betalningsförmåga. Underlaget bygger på en mängd olika beslutsregler och resultatet presenteras i form av en rating där AAA är det bästa och C är det sämsta. Mätningar uppdateras flera gånger dagligen för att bibehålla högsta möjliga kvalitet och träffsäkerhet.

Vad som bland annat krävs för att få Trippel-A i kreditrating
• Bolagsform aktiebolag
• Bolaget måste vara minst 10 år
• Det samlade beloppet för betalningsanmärkningar måste vara lågt i förhållande till beräknat Eget kapital
• Beräknat eget kapital minst 200 000 kr
• Nyckeltalen måste vara betydligt bättre än branschens genomsnitt
• Bolagets omsättning ska vara minst 2 000 000 kr
• Företaget måste vara stabilt med en jämn och positiv utveckling
• Styrelseledamöterna måste vara seriösa

Läs mer här
Läs mer om kreditvärderingen av Soliditet AB: (http://www.soliditet.se/AAA)
Läs mer om Lärarförmedlarnas ytterligare utmärkelser: DI Gasell, Superföretag och UC Riskklass 5: (http://lararformedlarna.se/om/utmarkelser)

Kontakta: VD Patricia Kimondo.
Mobil: 070-745 10 08, patricia.kimondo@lararformedlarna.se

Frågor och beställning av Lärarförmedlarnas tjänster
Telefon: 08-545 650 77, Fax: 08-545 650 78.
Postadress: Box 24188, 104 51 Stockholm. Besöksadress: Linnégatan 89B

• grundskola
  • vikarie
  • kreditvärdering
  • kreditbetyg
  • trippel-a
  • aaa

Lärarförmedlarna rekryterar och hyr ut personal till världens viktigaste jobb - i förskola, skola och utbildningssektor. Sedan 1999 har vi hjälpt våra kunder att hitta rätt medarbetare och chefer. Lärarförmedlarna är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Besök oss på www.lararformedlarna.se