​Lärarförmedlarna vill anställa 10 000 unga

- Vi letar efter 10 000 talanger att anställa de närmsta tre åren. Därför lanserar Lärarförmedlarna idag en bred kampanj, bland annat i Stockholms tunnelbana under de kommande två veckorna. Vår målgrupp är framförallt unga med gymnasieexamen. Vi vill väcka nyfikenhet inför klassrummet som arbetsplats eftersom vi har märkt att många tyvärr inte vet vad jobbet som vikarie i skola och förskola innebär, säger Patricia Olby Kimondo, VD Lärarförmedlarna.

Lärarförmedlarna är Sverige största vikarieförmedling för skola och förskola. En stor del av de anställda är under 25 år och har inte universitetsexamen.

- Min erfarenhet efter mer än 15 år i branschen är att unga människor har en fantastisk utvecklingspotential om man tror på dem, sätter upp tydliga mål och formulerar förväntningar, säger Patricia Olby Kimondo, VD Lärarförmedlarna.

Företaget har utvecklat unika, innovativa metoder för modern arbetsledning utifrån kognitiv forskning där smart teknik är redskapet. Lärarförmedlarna är verksamma i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Skåne.

- Varje dag löser Lärarförmedlarna flera hundra vikarieuppdrag runt om i landet och efterfrågan bara ökar. Självklart ska vikarier inte ersätta de ordinarie lärarna. Vi tycker att lärare har världens viktigaste jobb. En positiv trend är att åtskilliga av våra vikarier får upp ögonen för läraryrket. Genom att ständigt coacha och utvärdera våra anställda får vi både nöjda kunder och unga som bygger självförtroende på arbetsmarknaden, säger Patricia Olby Kimondo VD Lärarförmedlarna.

För mer information, välkommen att kontakta:

Patricia Olby Kimondo, VD Lärarförmedlarna
Mobil: 0707451008 Mail: patricia.kimondo@lararformedlarna.se

Stina Astner, Marknads- och kommunikationschef Lärarförmedlarna
Mobil: 0707450282 Mail: stina.astner@lararformedlarna.se

Mer information om Lärarförmedlarna och kampanjen

Talangkollen

Intervjuer med våra vikarier

Om Lärarförmedlarna

• talangkollen
  • lärarförmedlarna

På Lärarförmedlarna ser vi till att dörren till klassrummet alltid står öppen. Våra vassa talanger förmedlar kunskap, inspiration, glädje och trygghet när ordinarie lärare inte kan vara på plats. Vi har skapat smarta och snabba lösningar för dig som behöver bra vikarier snabbt. Och vi skapar fantastiska jobb för dig som vill, och kan, vara en bra förebild för unga. Att förverkliga sina drömmar är stort. Att få andra att förverkliga sina drömmar är större. Vi vill att fler ska få vara med om båda.

Vi är Sveriges största vikarieförmedling för skolan och förskolan och finns i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö.