Nya projektledare till Pepps nationella team

Pepps nationella team arbetar operativt för att främja jämställdhet och mångfald inom teknikbranschen. Inför verksamhetsåret 20/21 tar Julia Malmsten över rollen som Projektledare för Pepp Lokalt och Paria Pirzadeh tillsätts som Projektledare för Expansion- och Verksamhetsutveckling i Pepp.

Julia Malmsten tar över rollen som Projektledare för Pepp Lokalt, där hon kommer samordna projektledarna för Pepps mentorskapsprogram i hela Sverige. Genom digitala möten kommer Julia rekrytera, utbilda, inspirera och stötta projektgrupperna i Stockholm, Göteborg, Linköping, Umeå och Luleå. Julia läser civilingenjörsprogrammet i samhällsbyggnadsteknik på Chalmers och har tidigare varit med i Pepp som adept, mentor och innehållsansvarig för Pepp Lokalt.

- Jag är väldigt förväntansfull på min nya roll. Verksamheten ute i städerna är ju hjärtat i Pepp och jag ser fram emot att samordna arbetet och möjliggöra för goda erfarenheter att utbytas. Det känns utmanande men väldigt spännande att dessutom bli en länk mellan den operativa verksamheten och styrelsen. Med den kreativitet som finns i organisationen är jag säker på att Pepp kommer utvecklas mycket framöver. Julia Malmsten, tillträdande projektledare för Pepp lokalt.

Pepp kommer även under verksamhetsåret 20/21 att tillsätta en helt ny roll - Projektledare för Expansion och Verksamhetsutveckling, med uppgiften att skapa Pepps expansionsstrategi och bedriva verksamhetsutveckling med partnerföretag och kommuner. Vald till rollen är Paria Pirzadeh som kommer att gå in i rollen under sommaren. Paria har en bakgrund som logistikingenjör och projektledare, och studerar just nu sin Master inom Textile & Fashion Management på Borås Textilhögskola.

För intervjuer eller andra mediaförfrågningar, kontakta: styrelsen@blipepp.nu
Läs mer på www.blipepp.nu

• Skola

• #ingenjör
  • #mentorskap
  • #jämställdhet
  • #teknik
  • #teknikkvinnor
  • #projektledare
  • #womenintech

• Stockholm

Pepp är en ideell förening som arbetar för en jämställd och mångfaldig teknikbransch. Genom att lyfta förebilder vill Pepp bredda synen på teknik och utmana de fördomar som finns om vem som kan studera eller jobba med teknik. Sedan starten 2013 har tusentals tjejer engagerat sig i Pepps mentorskapsprogram.