Perfect Place projektleder nya ÅF-huset i Malmö

Bengt Kristoffersson från Perfect Place är sedan augusti engagerad av ÅF (fd Ångpanneföreningen) som huvudprojektledare för flytten till det nya ÅF-huset i Malmö.

Bengt har genom åren ansvarat för en mängd förändringsprojekt och som kontorsansvarig för flyttprojekt på olika företag och arbetar sedan början av april i Perfect Group under varumärket Perfect Place.

Bengt, vad är den första utmaningen i nuläget?
– Mest väsentligt är att nå ut till alla medarbetare med information och svar på frågor kring flytten. Det är viktigt att sprida vad som är tänkt, varför denna flytt görs och hur det slutgiltiga resultatet kommer att bli. Det handlar till stor del om att skapa en motivation och positiv attityd till den kommande förändringen så att alla känner sig trygga under förändringsprocessen.

Sommaren är nästan slut, vad händer i processen nu till hösten?

– Just nu handlar det mycket om att planera och fastställa aktiviteter kring hur vi i detalj skall genomföra flytten till våren, det är mycket som ska tänkas på och många saker att ta beslut kring. Och som jag nämnde tidigare handlar hösten även mycket om kommunikation och information.

"Vi ser fram emot samarbetet med Perfect Place. Det är en fördel för oss att vår partner i flytten finns strategiskt placerad i samma kvarter som vårt nya ÅF-hus och därmed ger oss kortare och snabbare beslutsvägar”, säger Dan Andersson, Facility Manager på ÅF.

Kort om ÅF-huset I Malmö
ÅF skall under våren 2013 flytta från två befintliga kontor i Malmö, belägna på Hallenborgs gata och på Dockplatsen, till en helt ny kontorsbyggnad belägen i Wihlborgs fastighet på Hallenborgs gata (KV Fören) i Dockan. Det nya ÅF huset har som mål att bli en modern och föredömlig arbetsplats.

Kort om ÅF
ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. ÅF erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag cirka 4 500 medarbetare och har kunder och verksamhet i hela världen.

Eller mer information om Perfect Group? http://www.perfectgroup.se

Bengt Kristoffersson, Projektledare Perfect Place, tfn: 0708-77 22 34, bengt.kristoffersson@perfectplace.se Sabina Husberg Götlind, Presskontakt, tfn: 0704-57 63 36, sabina.husberg.gotlind@perfectgroup.se