Eon Entré – vägen in för fältpersonal

Eon Energidistribution har ingen egen fältpersonal. De cirka 2000 personer som utför arbete på företagets anläggningar kommer in via entreprenadföretag. Utmaningen har varit att ge rätt obligatorisk introduktion till alla nya. Lösningen är Eon Entré. Fältpersonalen får rätt introduktion, Eon tar sitt ansvar som nätinnehavare.

Här finns digitala utbildningar och kunskapstester. Olika arbetsuppgifter kräver olika förkunskaper. De som ska utföra elektriskt arbete har ett särskilt kurspaket, medan de som ska utföra mätarbyten eller icke-elektriskt arbete har sina egna. Elsäkerhet, arbetsrutiner, kundbemötande och företagets värderingar är några av ämnena som utbildningarna tar upp.

I helhetslösningen ingår också E.ON Självservice, en mobilanpassad handboksliknande webbplats som fältpersonalen har tillgång till i det dagliga arbetet. Den fältarbetare som i stunden inte kommer ihåg alla detaljer i kursinnehållet, kan här enkelt hitta svar på sina frågor.

• Energifrågor

• arbetsmiljö
  • webbutbildning
  • säkra arbetsplatser
  • säker energimiljö

SÄKER ENERGIMILJÖ arbetar för att skapa säkra, effektiva arbetsplatser i energibranschen. I samarbete med branschens aktörer samlar vi kunskap och utvecklar tjänster som skapar handlingskraft och trygghet. Tillsammans driver vi utvecklingen framåt och gör skillnad.

Patrik Hammar

Presskontakt Produktansvarig Säker Vårdmiljö 010-333 38 21