Absolut Movement

ABSOLUT HYLLAR GEMENSKAP MED NY LIMITED-EDITION FLASKA, ABSOLUT MOVEMENT

Absolut lanserar nu årets limited-edition flaska, Absolut Movement, en blå flaska i tvinnat, frostat glas som hyllar den positiva rörelse som sker när människor med olikheter möts i gemenskap. Den nya limited-edition flaskan finns i begränsad upplaga och är tillgänglig från och med den 5 oktober.

• -Absolut har alltid stått för gemenskap och öppenhet vilket årets flaska speglar på ett tydligt sätt. Med Absolut Movement vill vi uppmuntra folk att vara öppna för olikheter och att tillsammans stötta varandra med positiv energi, säger Sophie Linnusaar, Brand Manager Absolut.

Estetiken reflekterar den energi och sammanhållning som uppstår när olika synsätt och röster möts för att skapa en positiv förändring i samhället. I flaskdesignen lyfts olika fraser som exempelvis ”Stand Out”, ”Unite As One”, March Forward” och ”Shift Views”, vilket speglar det som Absolut alltid stått för, det vill säga att uppmuntra olika röster att samlas till en röst.

Absolut Movement finns i begränsad upplaga i Systembolagets beställningssortiment:

Nr 82035, 249kr.

Presskontakt: