Vintage från Church Road intar systembolagets exklusiva sortiment

Vintage från Church Road intar systembolagets exklusiva sortiment

Den 22 november lanseras Church Road Grand Reserve Chardonnay Vintage 18 i Systembolagets exklusiva sortiment. Church Road är ett smakrikt vin med imponerande intensitet från det välrenommerade vinparadiset Hawke’s Bay på Nya Zeeland. Ett kraftfullt, krämigt vin med hög komplexitet som passar till såväl fisk och skaldjur som fågelrätter.

Church Road Grand Reserve Chardonnay Vintage18är en guldfärgad Chardonnay med smaker av rostade nötter, rostad brioche, en subtil krämighet och en antydan av lätt rökig efterton. Smaken är kraftig, med elegant struktur och välbalanserad färsk syra.

– Church Road Grand Reserve Chardonnay har länge respekterats som ett av Nya Zeelands finaste viner i sin kategori. De produceras endast i exceptionella årgångar där de finaste druvorna handplockas för att skapa bästa möjliga djup och koncentration i smaken. Med det sagt är vi väldigt glada över att kunna presentera denna begränsade upplaga i Sverige säger Anna Westermark, varumärkesansvarig på Pernod Ricard Sweden.

Vinet tillverkas i små partier med traditionell vinproduktionsteknik som betonar textur, struktur och komplexitet, samtidigt som den rikliga fruktsmaken skiner igenom. Church Road är en av de äldsta vinodlingarna på Nya Zeeland. Sedan starten 1897 har Church Road varit en frontfigur i regionen Hawke’s Bay med en lång rad prisbelönta viner som resultat. Church Road Grand Reserve Chardonnay Vintage 18släpps i det exklusiva sortimentet på Systembolaget den 22 november i begränsat antal, endast 528 flaskor.

No: 9620701

Alkoholhalt: 13,5%

Producent: Church Road, Hawke’s Bay

Ursprungsland: Nya Zeeland

Smak: Kraftfull smak av rostade nötter, rostad brioche, en subtil krämighet och en antydan av lätt rökig efterton med välbalanserad syra och friskhet.

Pris: 199 kr