Zonin lanserar en ny Prosecco-flaska designad av Pininfarina

Zonin lanserar en ny Prosecco-flaska designad av Pininfarina

Familjen Zonin, en av Italiens ledande prosecco-producenter, lanserar en helt ny flaskdesign i samarbete med Pininfarina, en av Italiens mest kända formgivare genom tiderna. Flaskans nya form och färg ger uttryck åt Zonins välbalanserade, intensiva prosecco.

Zonin lanserar sin Prosecco 1821 i en helt ny flaskdesign. Den finns nu i Systembolagets beställningssortiment. Flaskan är designad i samarbete med Pininfarina, en av Italiens mest kända formgivare; namnet förknippas oftast med bilar som t.ex. Ferrari, Maserati, Alfa Romeo – och även Volvo.

Den nya etiketten ramas in av Zonin Proseccos säregna turkosa färg och den nya flaskdesignen andas både elegans och attityd. Innehållet karaktäriseras fortfarande av den familiära proseccon; intensiva och läckra smaker tillsammans med fruktiga aromatiska dofter av vita blommor och äpplen.

- Nu är det dags för en helt ny design av vår välbalanserade Zonin Prosecco 1821. Den nya flaskan, med sin kraftfulla och stiliga design, reflekterar tydligt samarbetet med den legendariska formgivaren Pininfarina. Vi är otroligt glada över att kunna presentera en ny, häftig design, tillsammans med en av Italiens ikoner, säger Reija Andersson Tuomaala, Brand Manager på Pernod Ricard Sweden.

Zonin representerar nutida vinproduktion och är en visionär i industrin. Under de senaste 200 åren har Zonin kontinuerligt utvecklat sina arbetsmetoder och produkter för att alltid säkerställa hög kvalitet.

Zonin Prosecco 1821 (Brut)

Pris: 101 kr

Volym: 750 ml