P.F.C. lanserar Apple Pay

Ett enklare och tryggare sätt att betala med iPhone och Apple Watch.

Idag lanserar det snabbväxande svenska fintechbolaget P.F.C. Apple Pay, ett enkelt och tryggt sätt att betala kontaktlöst med iPhone eller Apple Watch.

– Apple Pay gör det lätt och tryggt att betala och vi är stolta över att kunna erbjuda våra användare ännu ett sätt att göra deras liv enklare och bättre, säger Kevin Albrecht, VD för P.F.C.

Säkerhet och integritet är kärnan i Apple Pay. När kunder använder ett kredit- eller betalkort med Apple Pay lagras inte de faktiska kortnumren på enheten eller på Apples servrar.

Apple Pay är lätt att ställa in. När en kund lägger till ett kort till iPhone, Apple Watch, iPad och Mac kan de börja använda Apple Pay direkt.

Kunder håller helt enkelt sin iPhone eller Apple Watch nära en betalterminal för att göra en kontaktlös betalning. Varje Apple Pay-köp är säkert eftersom det är autentiserat med Face ID, Touch ID eller enhetens lösenord, samt en unik dynamisk säkerhetskod.

Apple Pay accepteras i livsmedelsbutiker, apotek, taxibilar, restauranger, kaféer, butiker och många fler platser. Kunder kan också använda Apple Pay på iPhone, iPad och Mac för att göra snabbare och bekvämare köp i appar eller på webben.