DOT SHOT drycken (nr 4) skiljer sig från andra gurkmeja-produkter där all gurkmeja/curcumin ligger på botten.

Dot Shot är världens första och enda curcumindryck från gurkmeja!

Curcumin är den viktigaste och mest studerade curcuminoiden i gurkmeja och är källan till gurkmejans läkande egenskaper samt gula färg. Curcumin från gurkmeja har betraktats som ett kraftfullt naturläkemedel i Indien och Kina i ca 5 000 år, och uppskattats särskilt för sina antiinflammatoriska och antioxidanta egenskaper. Curcumin är ett viktigt läkeämne inom den traditionella indiska medicinläran Ayurveda. Man tror att gurkmeja introducerades i Europa av Marco Polo, som ett mindre dyrbart alternativ till saffran.

Upptag av vanligt curcumin är mycket begränsat, det löses helt enkelt inte upp utan passerar rakt igenom kroppen. Upptag i kroppen (blodet) av curcumin från DOT SHOT börjar så fort man fått den i munnen till skillnad från tex kapslar som måste först ned i magen.

Curcuminet i DOT SHOT drycken tas upp i kroppen (blodet) mycket effektivare än för curcumin i tablett-, kapsel-, eller pulverform. Vilket gör DOT SHOT så mycket mer kraftfull än andra tillgängliga curcuminkällor.

Vad är skillnaden?

Vi vill visa en tydlig jämförelse mellan olika gurkmeja-preparat som finns på marknaden och hur dem löser sig i vatten jämfört med DOT SHOT som är en färdig curcumindryck (glaset till höger).

Detta är i glasen:

1. Pulver - mald gurkmeja i vatten
  2. Kapsel - granulat av curcumin i vatten
  3. Färsk - riven gurkmeja i vatten
  4. DOT SHOT - färdig curcumindryck utvunnen från gurkmeja

Som ni ser på bilden skiljer sig DOT SHOT drycken från andra gurkmeja-produkter där all gurkmeja/curcumin ligger på botten.

DOT SHOT

• är drickfärdig
  • har en mild och god smak av lime
  • har upptill 39 gånger bättre upptag